Lösningar för små och medelstora organisationer
Ge din organisation ett försprång med medieinsikt i realtid
Insikter som stärker din verksamhet
Medierna har aldrig haft större inflytande på näringslivet än idag. Det innebär utmaningar, särskilt för mindre organisationer som har begränsat med tid och resurser att lägga på PR. Samtidigt har det aldrig funnits mer mediedata att luta sig mot för att förstå marknaden, skapa konkurrensfördelar och kommunicera mer effektivt med sina målgrupper.
Media intelligence tar vara på mediedata på ett effektivt och strategiskt sätt. De skräddarsydda lösningarna för mediebevakning och -analys ger dig och dina kollegor de insikter ni behöver för att navigera i det komplexa medielandskapet och för att fatta insiktsbaserade, strategiska beslut som gör er organisation starkare.
01
02
03
04
05
01
Få viktiga strategiska insikter
Många små och medelstora organisationer är slimmade – med ett minimum av anställda på varje avdelning och det finns helt enkelt inte tid att hålla koll på nyhetskanalerna under arbetstid. Men eftersom media är en källa till värdefulla, strategiska insikter som kan skapa tillväxt, innebär det att organisationerna missar fina affärsmöjligheter.
Med en automatiserad lösning för mediebevakning och -analys behöver du inte lägga interna resurser på att leta möjligheter. Skräddarsydda rapporter med relevanta nyckeltal ger dig den överblick du behöver för att fånga upp marknadstrender, bli medveten om nya konkurrenter, ny lagstiftning och annan viktig information. Du och dina kollegor kan fokusera på er kärnverksamhet och har det ni behöver för att fatta bra och välgrundade beslut längs vägen.
Läs mer om hur automatiserade lösningar för mediebevakning kan stärka din strategi här:
Många små och medelstora organisationer är slimmade – med ett minimum av anställda på varje avdelning och det finns helt enkelt inte tid att hålla koll på nyhetskanalerna under arbetstid. Men eftersom media är en källa till värdefulla, strategiska insikter som kan skapa tillväxt, innebär det att organisationerna missar fina affärsmöjligheter.
Med en automatiserad lösning för mediebevakning och -analys behöver du inte lägga interna resurser på att leta möjligheter. Skräddarsydda rapporter med relevanta nyckeltal ger dig den överblick du behöver för att fånga upp marknadstrender, bli medveten om nya konkurrenter, ny lagstiftning och annan viktig information. Du och dina kollegor kan fokusera på er kärnverksamhet och har det ni behöver för att fatta bra och välgrundade beslut längs vägen.
Läs mer om hur automatiserade lösningar för mediebevakning kan stärka din strategi här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
02
Stärk konkurrenskraften
Mindre organisationer som konkurrerar med större, väletablerade aktörer med obegränsade resurser och en stark position står inför en rejäl utmaning. Om du är utmanare behöver du både vara uppfinningsrik och kreativ för att lyckas och, inte minst, ha en djup förståelse för dynamiken i branschen och på marknaden.
Genom media intelligence kan du smygkika på dina konkurrenters mediestrategier och positionering. Med insikter om dina konkurrenters share of voice, hur de uppfattas av sin målgrupp och vilka strategier de använder för att nå fram, kan du upptäcka outnyttjad potential och dra nytta av den för att differentiera och stärka din verksamhet.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att stärka organisationens konkurrenskraft här:
Mindre organisationer som konkurrerar med större, väletablerade aktörer med obegränsade resurser och en stark position står inför en rejäl utmaning. Om du är utmanare behöver du både vara uppfinningsrik och kreativ för att lyckas och, inte minst, ha en djup förståelse för dynamiken i branschen och på marknaden.
Genom media intelligence kan du smygkika på dina konkurrenters mediestrategier och positionering. Med insikter om dina konkurrenters share of voice, hur de uppfattas av sin målgrupp och vilka strategier de använder för att nå fram, kan du upptäcka outnyttjad potential och dra nytta av den för att differentiera och stärka din verksamhet.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att stärka organisationens konkurrenskraft här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
03
Upptäck nya möjligheter på marknaden
Den breda palett av medier som vi omges av idag ger en lång rad möjligheter för positionering och tillväxt – de ska bara upptäckas i tid. Utmanare på marknaden har allt att vinna på att ta vara på möjligheterna. Men det gäller att vara på alerten.
Lyckligtvis finns det hjälp att få för att kunna hålla koll och hänga med. Med automatiserad mediebevakning och -analys kan du upptäcka potentiella partnerskap, nya branschtrender, få värdefull feedback från kunder och andra viktiga insikter som kan bidra till att göra din organisation starkare.
Läs mer om vilka insikter du kan få med automatiserad mediebevakning och analys här:
Den breda palett av medier som vi omges av idag ger en lång rad möjligheter för positionering och tillväxt – de ska bara upptäckas i tid. Utmanare på marknaden har allt att vinna på att ta vara på möjligheterna. Men det gäller att vara på alerten.
Lyckligtvis finns det hjälp att få för att kunna hålla koll och hänga med. Med automatiserad mediebevakning och -analys kan du upptäcka potentiella partnerskap, nya branschtrender, få värdefull feedback från kunder och andra viktiga insikter som kan bidra till att göra din organisation starkare.
Läs mer om vilka insikter du kan få med automatiserad mediebevakning och analys här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
04
Väl rustad för kriser
En organisations anseende kan både byggas upp och raseras i media. Det finns många exempel på hur negativa omnämnanden snabbt har orsakat rejäla kriser för anseendet. I de situationerna kan mindre organisationer med begränsade budgetar och resurser vara extra sårbara.
Som tur är finns det verktyg som kan hjälpa dig – både med att minimera riskerna för kris och att hantera en kris om den eskalerar. Du kan få besked så fort det dyker upp en negativ recension, en kontroversiell nyhet eller uppstår en hetsig diskussion på sociala medier. Dessutom kan du få löpande analyser som ger dig en överblick över situationens omfattning. Det hjälper dig att agera snabbare, lugna ner stormen innan den eskalerar och skydda ditt anseende på ett effektivt sätt.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig med kriskommunikationen här:
En organisations anseende kan både byggas upp och raseras i media. Det finns många exempel på hur negativa omnämnanden snabbt har orsakat rejäla kriser för anseendet. I de situationerna kan mindre organisationer med begränsade budgetar och resurser vara extra sårbara.
Som tur är finns det verktyg som kan hjälpa dig – både med att minimera riskerna för kris och att hantera en kris om den eskalerar. Du kan få besked så fort det dyker upp en negativ recension, en kontroversiell nyhet eller uppstår en hetsig diskussion på sociala medier. Dessutom kan du få löpande analyser som ger dig en överblick över situationens omfattning. Det hjälper dig att agera snabbare, lugna ner stormen innan den eskalerar och skydda ditt anseende på ett effektivt sätt.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig med kriskommunikationen här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
05
Koordinera dina kanaler
Tillväxt och expansion är naturliga och ofta nödvändiga delar av affärsutvecklingen. Men de kommer sällan utan växtvärk. En av utmaningarna med att kliva in på nya marknader och i nya länder, är att koordinera och anpassa den externa kommunikationen för olika marknader, avdelningar, språk, kanaler med mera.
Här kan mediebevakning och -analys ge dig stor praktisk nytta. Du kan göra kommunikationsmätningar i flera olika medier och länder för att säkerställa att budskapet är konsekvent, utvärdera kommunikationens effekt och justera strategierna.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att koordinera kommunikationen i alla kanaler här:
Tillväxt och expansion är naturliga och ofta nödvändiga delar av affärsutvecklingen. Men de kommer sällan utan växtvärk. En av utmaningarna med att kliva in på nya marknader och i nya länder, är att koordinera och anpassa den externa kommunikationen för olika marknader, avdelningar, språk, kanaler med mera.
Här kan mediebevakning och -analys ge dig stor praktisk nytta. Du kan göra kommunikationsmätningar i flera olika medier och länder för att säkerställa att budskapet är konsekvent, utvärdera kommunikationens effekt och justera strategierna.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att koordinera kommunikationen i alla kanaler här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
3 min. lästid
5 sätt att skapa strategiskt värde med mediebevakning
Organisationer står ständigt inför utmaningar när det gäller att minimera risken för att något ska skada deras anseende. Utmaningarna rör hela verksamheten, finns i alla branscher och sektorer, och skapar ett behov av att bevaka organisationen och omvärlden i medierna. I den här bloggen hittar du inspiration till hur du kan använda mediebevakning för att hantera några av din organisations största utmaningar.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss för att höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka din organisation.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.