Madklubben
Restaurangkedja
Danmark
38 restauranger | 285 anställda
Infomedias mediebevakning hjälpar Madklubben att skapa översikt över varumärkeomnämnanden i alla medier.
Om Madklubben
Madklubben gör goda matupplevelser tillgängliga för de flesta
Madklubben i Danmark öppnade sin första restaurang 2007 med syftet att göra restaurangbesök tillgängliga för fler. Madklubbens koncept bygger på att servera utsökt mat, till ett bra pris och i vackra omgivningar.
Sedan öppnandet av den första restaurangen 2007 har Madklubben öppnat 38 restauranger över flera varumärken, bland annat Hanzo, Frankies, ett konditori och en cateringfirma. Fler tillkommer hela tiden och idag har de över 1 200 000 besökare.
I takt med att Madklubben växer har de ett ökande behov av att arbeta med PR, kommunikation och marknadsföring på nya och mer datadrivna sätt.
Madklubbbens utmaningar
Madklubben växer sig större år för år, och upplever ett ökande behov av överblick över sin PR och publicitet i media.
Översikt över mediebevakning
I takt med att Madklubben växer ökar också antalet medieomnämnanden. Den snabba dagliga översikten av all mediebevakning över deras varumärken är därför absolut nödvändig. Dessutom tillkommer data från mediebevakning så att effekten av PR-aktiviteter kan mätas och dokumenteras.
Insikt i varumärkesupplevelsen
Madklubbens DNA handlar om att skapa matupplevelser som är fantastiska och där alla kan vara med prismässigt. Det kräver att man vet vad folk både vill äta och uppleva när de besöker Madklubben. Därför är det viktigt att följa vad som sägs och skrivs om dem i media.
Mediebevakning
Mediebevakning skapar överblick och insikt för Madklubben
Infomedias mediebevakning ger Madklubben en tydlig överblick över deras omnämnanden i media och bättre möjligheter att mäta effekten av deras PR-aktiviteter.
Madklubbens mediebevakning hjälper till att hålla koll på vad som skrivs om dem och vad deras gäster tycker om dem och deras olika koncept. Madklubben får även inblick i vilka medier de nämns i. Den dagliga översikten erhålls i ett mejl och via vår webbapplikation och app som ser till att de ständigt är uppdaterade.
Madklubbens gäster har olika uppfattningar om restaurangkoncept och varumärken och därför är det viktigt att spåra varumärkesomnämnanden. I Madklubbens varumärkesbevakning kan de följa debatten i media om deras olika koncept. Den insikten använder de för att anpassa budskapen inom både marknadsföring och kommunikation.
Som en del av Madklubbens mediebevakning har de tillgång till olika data som de kan använda för att mäta sin PR-prestation. Här kan de bland annat se vilka medietyper och kanaler som har störst inverkan. Det är viktigt att kunna rikta sin kommunikation och marknadsföring ännu mer exakt.
Uppnådda resultat
Infomedias mediebevakning hjälper Madklubben att hålla sig uppdaterad gällande mediaomnämnanden över flera varumärken och dokumenterar samtidigt deras PR-prestation.
Medie- och varumärkesbevakning ger större överblick och minskar riskerna
Madklubben får Infomedias dagliga epost med alla sina varumärkesomnämnanden, och får den nödvändiga överblicken varje dag. De kan reagera snabbare på till exempel negativa omnämnanden och det minskar deras affärsrisk.
Mediedata bidrar med insikt i Madklubbens kommunikation
Infomedias mediebevakning ger Madklubben en djupare inblick i hur de nämns, vem som nämner dem, och vilka medietyper det handlar om. De använder denna databas för att mäta och optimera sin PR-strategi och sitt budskap på marknaden.
Insikter från mediebevakning förbättrar kampanjbudskap
Madklubben använder insikterna från Infomedias mediebevakning för att utvärdera sina kampanjer. Detta ger möjlighet att optimera framtida kampanjer så att de når in ännu bättre bland alla målgrupper.
Vill du höra mer om vår mediebevakning?
Läs mer om våra tjänster
Människor, omfattande data och avancerad teknik är ingredienserna i våra lösningar. Vi erbjuder allt som krävs för att navigera i ett snårigt medielandskap. Lokalt, regionalt och globalt.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.