Lösningar för forskning och utbildning
Stärk ditt lärosätes position och framtid med insikter från mediebevakning och -analys.
Insikter som stärker lärosätet i framtiden
Vardagen i utbildnings- och forskningsmiljöer är ofta hektisk. Om du vill hålla dig uppdaterad inom alla relevanta områden och samtidigt kunna visualisera värdet av egna projekt, skilja er från andra institut och locka till er extern finansiering, måste du använda din tid klokt och kommunicera effektivt med omvärlden.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att möta dessa utmaningar. Media intelligence-teknik hjälper dig att navigera i det komplexa medielandskapet och ger dig värdefulla datainsikter som kan stärka ditt lärosäte nu och i framtiden. En bra leverantör av mediebevakning kan ge dig heltäckande bevakning av redaktionella och sociala medier och kan skräddarsy en lösning för att tillgodose dina behov.
01
02
03
04
05
01
Visualisera värdet av dina projekt
Med höga ambitioner och begränsade resurser kan bidrag och finansiering vara helt avgörande för om ett projekt lyckas eller ej. Konkurrensen är stor, så det är viktigt att kommunicera att ditt arbete är relevant, viktigt och har effekt på ett sätt som får er att sticka ut bland de andra organisationerna.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att göra just det. Bevakningen kan inte bara ge dig aviseringar i realtid när nya finansieringsmöjligheter tillkännages, hjälpa dig att mäta sentiment och effekten av din externa kommunikation, utan också dokumentera hur ditt innehåll uppfattas och vilken räckvidd det har. Det hjälper dig att säkerställa att värdet av dina forskningsprojekt kommuniceras tydligt och att ditt lärosäte syns i de viktigaste kanalerna.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att öka synligheten här:
Med höga ambitioner och begränsade resurser kan bidrag och finansiering vara helt avgörande för om ett projekt lyckas eller ej. Konkurrensen är stor, så det är viktigt att kommunicera att ditt arbete är relevant, viktigt och har effekt på ett sätt som får er att sticka ut bland de andra organisationerna.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att göra just det. Bevakningen kan inte bara ge dig aviseringar i realtid när nya finansieringsmöjligheter tillkännages, hjälpa dig att mäta sentiment och effekten av din externa kommunikation, utan också dokumentera hur ditt innehåll uppfattas och vilken räckvidd det har. Det hjälper dig att säkerställa att värdet av dina forskningsprojekt kommuniceras tydligt och att ditt lärosäte syns i de viktigaste kanalerna.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att öka synligheten här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
02
Håll dig uppdaterad
Hur många akademiska publikationer, forskningsrapporter och relevanta podcastavsnitt publiceras internationellt varje dag? Och hur mycket tid lägger du på att hålla dig uppdaterad? Att ha överblick över allt som händer inom dina discipliner runt om i världen – nya forskningsresultat, läroböcker, tekniska innovationer eller andra nyheter som påverkar ditt lärosäte och dina projekt – är milt sagt krävande.
Lyckligtvis finns det bra digitala verktyg som hjälper dig att göra just det. Med internationell mediebevakning kan du hålla dig uppdaterad om utvecklingen inom specifika ämnesområden utan att behöva sortera bort bruset. Med skräddarsydda medierapporter kan du hålla koll på medielandskapet på webben, i print, teve, radio och sociala medier så att du kan använda din tid mer effektivt.
03
Skydda ditt anseende
Den akademiska världen och forskningsvärlden har mycket gemensamt. Behovet av att ha allmänhetens förtroende, intresse och stöd är en av likheterna. Anseendet är väldigt viktigt för ett lärosäte och därför bör hanteringen av anseendet ligga högt på prioriteringslistan. Och som vi alla vet, påverkas anseendet väldigt mycket av det som sägs och skrivs i medierna.
Med hjälp av data från medierna själva kan du mäta och bevaka ert anseende. På så sätt kan du förstärka positiva attityder och vidta åtgärder mot negativ publicitet. Aviseringar i realtid hjälper dig att snabbt upptäcka relevanta omnämnanden och gör att du omedelbart kan reagera på en potentiell mediekris för att skydda ert anseende och säkra integriteten.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig med rykteshantering här:
Den akademiska världen och forskningsvärlden har mycket gemensamt. Behovet av att ha allmänhetens förtroende, intresse och stöd är en av likheterna. Anseendet är väldigt viktigt för ett lärosäte och därför bör hanteringen av anseendet ligga högt på prioriteringslistan. Och som vi alla vet, påverkas anseendet väldigt mycket av det som sägs och skrivs i medierna.
Med hjälp av data från medierna själva kan du mäta och bevaka ert anseende. På så sätt kan du förstärka positiva attityder och vidta åtgärder mot negativ publicitet. Aviseringar i realtid hjälper dig att snabbt upptäcka relevanta omnämnanden och gör att du omedelbart kan reagera på en potentiell mediekris för att skydda ert anseende och säkra integriteten.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig med rykteshantering här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
04
Stärk din position
Att förstå hur ditt lärosäte står sig i jämförelse med andra och att skilja sig från konkurrenterna är nyckeln till att sticka ut och lyckas i den akademiska världen. För att ni ska framstå som attraktiva och trovärdiga behöver studenter, internationella partners och andra intressenter tydligt se relevans, kvalitet och vad som gör er unika. Därför är det avgörande att er kommunikation med omvärlden är lyckad.
Mediebevakning och -analys är ett ovärderligt verktyg i arbetet för att nå dit. En konkurrentanalys med mediedata ger insikt i andra universitets och forskningsinstituts synlighet, resultat och resonans. Det gör att du kan identifiera styrkor och förbättringsområden och fatta strategiska beslut för kommunikationen som baseras på data och insikter. Du kan också hålla dig uppdaterad om branschnyheter och relevanta debatter och snabbare dra nytta av nya möjligheter att positionera er..
Läs mer om de insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Att förstå hur ditt lärosäte står sig i jämförelse med andra och att skilja sig från konkurrenterna är nyckeln till att sticka ut och lyckas i den akademiska världen. För att ni ska framstå som attraktiva och trovärdiga behöver studenter, internationella partners och andra intressenter tydligt se relevans, kvalitet och vad som gör er unika. Därför är det avgörande att er kommunikation med omvärlden är lyckad.
Mediebevakning och -analys är ett ovärderligt verktyg i arbetet för att nå dit. En konkurrentanalys med mediedata ger insikt i andra universitets och forskningsinstituts synlighet, resultat och resonans. Det gör att du kan identifiera styrkor och förbättringsområden och fatta strategiska beslut för kommunikationen som baseras på data och insikter. Du kan också hålla dig uppdaterad om branschnyheter och relevanta debatter och snabbare dra nytta av nya möjligheter att positionera er..
Läs mer om de insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
05
Öka engagemanget
En viktig pilar for mange utdannings- og forskningsmiljøer er offentlig engasjement og støtte. Å være tett på samfunnet, informere og bidra med faglig innsikt i relevante debatter kan være avgjørende for å få den oppbakkingen instituttet trenger. Da gjelder det å fange opp aktuelle temaer i media, se interessentenes behov og kommunisere i de riktige kanalene.
Det får du hjelp til med medieovervåkning og -analyse. Gjennom media kan du få en dypere forståelse av publikumet ditt og hvilken effekt kommunikasjonen din faktisk har. Ved å samle inn og analysere mediedata kan du holde deg oppdatert på mediebildet og din omverden. Innsikten gjør det enklere å utforme effektiv kommunikasjon og velge de beste kanalene, slik at prosjektene dine får den oppmerksomheten og støtten de fortjener.
Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg å styrke engasjementet her:
En viktig grundpelare för många utbildnings- och forskningsorganisationer är offentligt engagemang och stöd från allmänheten. Att finnas nära samhället, sprida information och bidra med akademiska insikter i relevanta debatter kan vara avgörande för att få det stöd som ett lärosäte eller en institution behöver. Därför är det viktigt att känna till relevanta frågor i medierna, identifiera intressenternas behov och att kommunicera i rätt kanaler.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig med just det. Genom medierna kan du få en djupare förståelse för din publik och effekterna av din kommunikation. Genom att samla in och analysera mediedata kan du hålla dig uppdaterad om medielandskapet och din omvärld. Den insikten gör det lättare att utforma effektiv kommunikation och välja de kanaler som ger dina projekt den uppmärksamhet och det stöd de förtjänar.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att öka engagemanget här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
Employee advocacy
När kollegor delar innehåll om arbetsplatsen på sociala medier är räckvidden och engagemanget större än när samma eller liknande innehåll delas av organisationens profil. Ladda ner vår guide och lär dig hur du lyckas med employee advocacy.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss för att få veta mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka din organisation.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.