Lösningar för byråer och konsultföretag
Få konstant överblick, fatta välgrundade beslut och effektivisera ditt arbete med insikter från mediebevakning och -analys
Insikter som ger dig kraft i ditt arbete
Vardagen är hektisk för den som arbetar med konsult- och rådgivningstjänster. Det gäller att använda sin tid klokt om man både vill hänga med i allt som händer i kundernas omvärld, och ha kapacitet att hjälpa dem att lösa problem.
Mediebevakning och -analys kan göra den utmaningen mer hanterbar för dig. Media Intelligence-teknik hjälper dig att hålla koll på det komplexa medielandskapet och ger dig ovärderliga insikter – i realtid – som kan ge dig kraft att prestera bättre i det dagliga arbetet med dina kunder.
01
02
03
04
05
01
Upptäck förändringar på marknaden
Kanske har du i din roll som konsult eller rådgivare upplevt att kunderna kräver mer än någonsin och att konkurrensen hårdnar. Det enda sättet att slå konkurrenterna är att vara bättre än dem. Därför behöver du ha koll på vad som händer i dina kunders värld och vad som intresserar dem. Och så måste du såklart ha ett öga på konkurrenterna och vad de hittar på.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att göra just det. Tekniken hjälper dig att fånga upp branschtrender, jämföra dig med konkurrenterna och identifiera nya möjligheter eller risker för dina kunder. På så sätt kan du ge bättre råd, möta kundernas förväntningar – och slå konkurrenterna.
Läs mer om de insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Kanske har du i din roll som konsult eller rådgivare upplevt att kunderna kräver mer än någonsin och att konkurrensen hårdnar. Det enda sättet att slå konkurrenterna är att vara bättre än dem. Därför behöver du ha koll på vad som händer i dina kunders värld och vad som intresserar dem. Och så måste du såklart ha ett öga på konkurrenterna och vad de hittar på.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att göra just det. Tekniken hjälper dig att fånga upp branschtrender, jämföra dig med konkurrenterna och identifiera nya möjligheter eller risker för dina kunder. På så sätt kan du ge bättre råd, möta kundernas förväntningar – och slå konkurrenterna.
Läs mer om de insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
02
Stärk kundlojaliteten
Ditt företag är inte ensamt på marknaden, tvärtom är konkurrensen i konsultbranschen hård. Därför är det lika viktigt att ta väl hand om och behålla befintliga kunder som det är att vinna nya. Men vad kan du göra annorlunda än dina konkurrenter för att behålla kundernas lojalitet och positionera dig som det bästa valet?
En sak som du kan och bör göra är att hålla koll på vad som händer i kundernas värld. Om du är snabb på att upptäcka när en kund står inför en utmaning, kan du erbjuda rådgivning redan innan de ber om det. Och innan någon av dina konkurrenter hinner agera.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att bygga upp och stärka kundlojaliteten här:
Ditt företag är inte ensamt på marknaden, tvärtom är konkurrensen i konsultbranschen hård. Därför är det lika viktigt att ta väl hand om och behålla befintliga kunder som det är att vinna nya. Men vad kan du göra annorlunda än dina konkurrenter för att behålla kundernas lojalitet och positionera dig som det bästa valet?
En sak som du kan och bör göra är att hålla koll på vad som händer i kundernas värld. Om du är snabb på att upptäcka när en kund står inför en utmaning, kan du erbjuda rådgivning redan innan de ber om det. Och innan någon av dina konkurrenter hinner agera.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att bygga upp och stärka kundlojaliteten här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
03
Skydda ditt anseende
Du vet säkert hur sårbart ett företag är när det kommer till den offentliga uppfattningen om, och attityden gentemot, dem. En anseendekris kan snabbt eskalera, både i redaktionella och sociala medier. Och oavsett om det är ditt eget företag eller en av dina kunder som är i blåsväder, är det viktigt att få veta det så snabbt som möjligt.
Ett verktyg för mediebevakning kan upptäcka negativa omnämnanden av varumärken eller personer i alla mediekanaler i realtid och ge dig en omedelbar överblick över medielandskapet. Det gör att du snabbt kan ta kontroll över situationen för att skydda ditt eget och dina kunders anseende på ett mer effektivt sätt.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att skydda ditt anseende här:
Du vet säkert hur sårbart ett företag är när det kommer till den offentliga uppfattningen om, och attityden gentemot, dem. En anseendekris kan snabbt eskalera, både i redaktionella och sociala medier. Och oavsett om det är ditt eget företag eller en av dina kunder som är i blåsväder, är det viktigt att få veta det så snabbt som möjligt.
Ett verktyg för mediebevakning kan upptäcka negativa omnämnanden av varumärken eller personer i alla mediekanaler i realtid och ge dig en omedelbar överblick över medielandskapet. Det gör att du snabbt kan ta kontroll över situationen för att skydda ditt eget och dina kunders anseende på ett mer effektivt sätt.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att skydda ditt anseende här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
04
Fatta beslut som bygger på data
Vi vet att nordiska organisationer i allt högre grad använder data och analys för att styra strategier och förbättra kvaliteten på sina produkter och tjänster. Och det är särskilt relevant inom konsult- och rådgivningsbranschen, där kunderna har vitt skiftande problem och det behövs lika många olika metoder för att lösa dem.
Media intelligence ger dig kraftfulla analys- och rapporteringsverktyg som omvandlar mediedata till användbara insikter för dig och dina kunder. Du kan få insikter om marknadstrender i realtid, mäta effekten av PR-insatser och kampanjer och anpassa strategier efter marknadsläge och konsumenternas förväntningar.
Läs mer om de insikter du kan få med hjälp av media intelligence här:
Vi vet att nordiska organisationer i allt högre grad använder data och analys för att styra strategier och förbättra kvaliteten på sina produkter och tjänster. Och det är särskilt relevant inom konsult- och rådgivningsbranschen, där kunderna har vitt skiftande problem och det behövs lika många olika metoder för att lösa dem.
Media intelligence ger dig kraftfulla analys- och rapporteringsverktyg som omvandlar mediedata till användbara insikter för dig och dina kunder. Du kan få insikter om marknadstrender i realtid, mäta effekten av PR-insatser och kampanjer och anpassa strategier efter marknadsläge och konsumenternas förväntningar.
Läs mer om de insikter du kan få med hjälp av media intelligence här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
05
Spara tid med automatiserade lösningar
Tid är pengar sägs det. Som konsult och rådgivare jonglerar du förmodligen en rejäl mängd uppgifter och måste hela tiden prioritera och nedprioritera dem. Och även om det är viktigt att hålla koll på marknader och medielandskapet är det ännu viktigare att utnyttja den tid du har till ditt förfogande på allra bästa sätt.
Automatiserad mediebevakning och -analys kan spara dig och dina kollegor tid och kraft. En bra mediebevakningsleverantör ser till att du får den överblick och de medieinsikter du behöver. De tar fram en lösning som kan varna “de som varnas bör” i samma ögonblick som något viktigt inträffar och levererar anpassade rapporter som ger dig en snabb överblick över status quo. Allt för att du ska kunna lägga tid på andra arbetsuppgifter – den sorten som inte kan automatiseras.
Läs mer om automatiserade lösningar för mediebevakning och -analys här:
Tid är pengar sägs det. Som konsult och rådgivare jonglerar du förmodligen en rejäl mängd uppgifter och måste hela tiden prioritera och nedprioritera dem. Och även om det är viktigt att hålla koll på marknader och medielandskapet är det ännu viktigare att utnyttja den tid du har till ditt förfogande på allra bästa sätt.
Automatiserad mediebevakning och -analys kan spara dig och dina kollegor tid och kraft. En bra mediebevakningsleverantör ser till att du får den överblick och de medieinsikter du behöver. De tar fram en lösning som kan varna “de som varnas bör” i samma ögonblick som något viktigt inträffar och levererar anpassade rapporter som ger dig en snabb överblick över status quo. Allt för att du ska kunna lägga tid på andra arbetsuppgifter – den sorten som inte kan automatiseras.
Läs mer om automatiserade lösningar för mediebevakning och -analys här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
5 min. lästid
5 sätt att skapa strategiskt värde med mediebevakning
Organisationer står ständigt inför utmaningar när det gäller att minimera risken för att något ska skada deras anseende. Utmaningarna rör hela verksamheten, finns i alla branscher och sektorer, och skapar ett behov av att bevaka organisationen och omvärlden i medierna. I den här bloggen hittar du inspiration till hur du kan använda mediebevakning för att hantera några av din organisations största utmaningar.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss för att höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka din byrå eller konsultfirma.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.