fbpx

Case

Läs hur vi har levererat resultat för våra kunder genom medieövervakning, analys, rådgivning och digital teknik.

Mediebevakning och analyser ger Postkodlotteriet större överblick och djupare insikt

Postkodlotteriet är Sveriges största lotteri och har nära en miljon kunder i Sverige som varje dag kan vinna allt från stora kontantvinster till produktvinster. Infomedias mediebevakning och analyser ger en överblick och inblick i Postkodlotteriets många omnämnanden över hela Sverige samt uppfattningen om deras varumärke.

Evenemangsanalys bidrog till en överblick av Tour de France

Det hade funnits ett stort politiskt intresse för att få Tour de France till Danmark. Infomedia har analyserat medieomnämnandena av Tour de Frances tre första etapper. Detta gav arrangören Grand Départ klarhet över varje omnämnande om evenemanget över alla länder och mediekanaler.

Infomedia analyserar och dokumenterar Uno-X Mobilitys medieexponering

Det professionella skandinaviska cykellaget Uno-X Mobility, som ägs av Uno-X, är beroende av stöd från sponsorer. Det är därför avgörande att teamet kan dokumentera den medieexponering som de får och värdet av den. Det gör de med hjälp av mediebevakning och sponsoranalys från Infomedia.

Infomedia ger DSB verktygen för att hantera deras kommunikation på SoMe

DSB är ett av Danmarks mest välkända varumärken med den viktiga uppgiften att transportera mer än 500 000 passagerare, varje dag, tvärs över hela Danmark. Med verktyg och rådgivning från Infomedia får DSB strategisk insikt om deras närvaro på sociala medier och förmågan att strukturerat mäta sitt arbete.

madklubbenlogo_hvid-2.svg

Mediebevakning skapar översikt och insikt för Madklubben

Madklubbens koncept bygger på att servera utsökt mat, till ett bra pris och i vackra omgivningar. I takt med att Madklubben växer har de ett ökande behov av att arbeta med PR, kommunikation och marknadsföring på nya och mer datadrivna sätt.

Infomedia belyste mediernas roll under den norska valrörelsen 2021

Institutt for samfunnsforskning (ISF) leder det norska valforskningsprogrammet. Programmet undersöker bland annat mediernas roll under en valrörelse. ISF använde Infomedias medieanalyser till att kartlägga vad som fanns på mediernas agenda under valrörelsen och undersöka i vilken utsträckning de spegelade de frågor som var viktigaste för väljarna.

AWARDS

Prisbelönta lösningar

Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Här är en översikt över Infomedia-lösningar som har belönats för den påverkan de skapar.

Kontakta oss

Vill du diskutera era utmaningar och behov kring media intelligence? Kontakta oss för en pratstund.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.

Ladda ner vår e-bok

Mediebevakning
- vägen till insikt