fbpx
Research & development

Lösningar för Research & Development

Sätt fart på innovation och utveckling med medieinsikter 

Lösningar för forskning och utveckling

Medieinsikter ger dig ett försprång

Ansvaret för att utveckla nya produkter, förbättra processer och teknik med mera kan kännas tungt. Det kräver insikter om marknaden, branschen och konkurrenterna, och såväl ny inspiration som bra koll på compliance -kraven. R&D-teamen, som redan har mycket på sitt bord och en helt avgörande roll i framtidssäkringen av organisationen, har mycket att vinna på att hitta lösningar som avlastar och förenklar.

Media intelligence-lösningar kan göra det lättare för teamet att styra företaget i en lönsam riktning. Mediebevakning kan hålla dig och kollegorna uppdaterade om allt det ni behöver veta, i realtid. Och djupgående medieanalyser kan ge både teamet och ledningen bättre beslutsunderlag, tack vare de värdeskapande marknadsinsikterna.

01

02

03

04

05

01

Håll koll på branschtrender 

Ny teknik, skiftande behov på marknaden och vetenskapliga innovationer kan alla slå hål på en R&D-strategi – eller ge den luft under vingarna. För dig som arbetar med forskning och utveckling är det därför helt avgörande att du håller dig uppdaterad om de senaste branschtrenderna. Helt avgörande, men också en rejäl utmaning.

Med mediebevakning kan du se till att du alltid fångar upp nya trender som dyker upp, så att projekten kan anpassas därefter. En djupdykning i mediedata ger förståelse om nyanserna i de trender som växer fram, och det hjälper dig att hitta den vinkel som är rätt för just er organisation. 

Läs mer om hur lösningar för media intelligence kan hålla dig uppdaterad om det som är viktigt för dig här:

Ny teknik, skiftande behov på marknaden och vetenskapliga innovationer kan alla slå hål på en R&D-strategi – eller ge den luft under vingarna. För dig som arbetar med forskning och utveckling är det därför helt avgörande att du håller dig uppdaterad om de senaste branschtrenderna. Helt avgörande, men också en rejäl utmaning.

Med mediebevakning kan du se till att du alltid fångar upp nya trender som dyker upp, så att projekten kan anpassas därefter. En djupdykning i mediedata ger förståelse om nyanserna i de trender som växer fram, och det hjälper dig att hitta den vinkel som är rätt för just er organisation. 

Läs mer om hur lösningar för media intelligence kan hålla dig uppdaterad om det som är viktigt för dig här:

Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier

Bevakning och analys av sociala medier

Social Media Management – Samla allt på ett ställe

Employee advocacy – Engagera dina kollegor på sociala medier

02

Ha ett öga på konkurrenterna 

När man ska identifiera nya möjligheter för en organisation kan det finnas lika stort värde i att fokusera på vad konkurrenterna gör som på sin egen innovation. Men alla vet att det är tidskrävande att hålla reda på konkurrenternas aktiviteter.

Mediebevakning är ett enkelt sätt att få löpande analyser av konkurrenternas aktiviteter. Du kan t. ex. få en notis varje gång en konkurrent har lanserat en ny produkt, ingått ett nytt partnerskap eller omstrukturerat sin organisation. Bevakningen hjälper dig att hålla koll och att inte halka efter.

Läs mer om hur du enkelt kan analysera dina konkurrenters aktiviteter med hjälp av mediebevakning här:

När man ska identifiera nya möjligheter för en organisation kan det finnas lika stort värde i att fokusera på vad konkurrenterna gör som på sin egen innovation. Men alla vet att det är tidskrävande att hålla reda på konkurrenternas aktiviteter.

Mediebevakning är ett enkelt sätt att få löpande analyser av konkurrenternas aktiviteter. Du kan t. ex. få en notis varje gång en konkurrent har lanserat en ny produkt, ingått ett nytt partnerskap eller omstrukturerat sin organisation. Bevakningen hjälper dig att hålla koll och att inte halka efter.

Läs mer om hur du enkelt kan analysera dina konkurrenters aktiviteter med hjälp av mediebevakning här:

Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier

Bevakning och analys av sociala medier

Detaljerad analys och inblick i medielandskapet

03

Innovation kräver inspiration 

Innovation är själva grunden i R&D. Men de nytänkande lösningarna uppstår inte av sig själva – teamen behöver ständig exponering för nya idéer, tekniker och trender. Inspiration från den egna branschen, andra områden och konsumenterna, gör det både enklare och roligare att vara innovativ.

Mediebevakning och verktyg för social listening hjälper dig att hålla koll på, och inspireras av, det som sker i omvärlden. Med en plattform för media intelligence kan du dyka ner i de ämnen som är viktiga för att utveckla organisationen och få ny inspiration varje dag. 

Läs mer om hur media intelligence kan stimulera nya idéer och driva innovation här: 

Innovation är själva grunden i R&D. Men de nytänkande lösningarna uppstår inte av sig själva – teamen behöver ständig exponering för nya idéer, tekniker och trender. Inspiration från den egna branschen, andra områden och konsumenterna, gör det både enklare och roligare att vara innovativ.

Mediebevakning och verktyg för social listening hjälper dig att hålla koll på, och inspireras av, det som sker i omvärlden. Med en plattform för media intelligence kan du dyka ner i de ämnen som är viktiga för att utveckla organisationen och få ny inspiration varje dag. 

Läs mer om hur media intelligence kan stimulera nya idéer och driva innovation här:

Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier

Bevakning och analys av sociala medier

Detaljerad analys och inblick i medielandskapet

04

Möt compliance-kraven

Compliance-problem kan stjälpa stora projekt och leda till förseningar, böter eller till och med juridiska konsekvenser. Därför är R&D-team tvungna att leva upp till branschreglernas krav och bestämmelser. Det är utmanande och mediebevakning kan vara en lösning som ger stort värde.

Bevakningen innebär att du får ett meddelande varje gång lagarna förändras, både nationellt och globalt. Och med en mediebevakning som täcker facktidningarna i din bransch, får du den överblick du behöver för att ha kontroll. Realtidsuppdateringar om relevant utveckling i din bransch hjälper dig att minimera risken för bristande compliance.

Läs mer om hur mediebevakning kan göra det lättare att möta compliance-kraven här. 

Compliance-problem kan stjälpa stora projekt och leda till förseningar, böter eller till och med juridiska konsekvenser. Därför är R&D-team tvungna att leva upp till branschreglernas krav och bestämmelser. Det är utmanande och mediebevakning kan vara en lösning som ger stort värde.

Bevakningen innebär att du får ett meddelande varje gång lagarna förändras, både nationellt och globalt. Och med en mediebevakning som täcker facktidningarna i din bransch, får du den överblick du behöver för att ha kontroll. Realtidsuppdateringar om relevant utveckling i din bransch hjälper dig att minimera risken för bristande compliance.

Läs mer om hur mediebevakning kan göra det lättare att möta compliance-kraven här. 

Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier

Bevakning och analys av sociala medier

Detaljerad analys och inblick i medielandskapet

05

Fatta beslut som bygger på data

Data är en väldigt viktig grund för arbetet i R&D-team i de nordiska länderna. Oavsett om det handlar om att bedöma om marknaden är redo för en banbrytande ny produkt eller om att utvärdera olika produktionsmaterial, så behövs det data för att kunna fatta bra och välgrundade beslut.

Mediebevakning och medieanalyser ger dig värdefull data som kan leda till långsiktigt smarta strategiska beslut. Analys av sentiment kan visa om allmänheten är positivt eller negativt inställd till ett produktområde och hjälpa dig agera därefter. Data från social listening kan tipsa dig om möjligheter, t. ex. behov hos din målgrupp som inte tillgodoses på marknaden idag.

Läs mer om hur lösningar för media intelligence kan ge dig bättre beslutsunderlag här:

Data är en väldigt viktig grund för arbetet i R&D-team i de nordiska länderna. Oavsett om det handlar om att bedöma om marknaden är redo för en banbrytande ny produkt eller om att utvärdera olika produktionsmaterial, så behövs det data för att kunna fatta bra och välgrundade beslut.

Mediebevakning och medieanalyser ger dig värdefull data som kan leda till långsiktigt smarta strategiska beslut. Analys av sentiment kan visa om allmänheten är positivt eller negativt inställd till ett produktområde och hjälpa dig agera därefter. Data från social listening kan tipsa dig om möjligheter, t. ex. behov hos din målgrupp som inte tillgodoses på marknaden idag.

Läs mer om hur lösningar för media intelligence kan ge dig bättre beslutsunderlag här:

Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier

Bevakning och analys av sociala medier

Detaljerad analys och inblick i medielandskapet

ladda ner e-bok

Få större inblick, djupare insikter och skapa bättre kommunikation med hjälp av medieanalys.

Den här e-boken belyser de många fördelar som företag och organisationer kan dra av professionell medieanalys genom djupa insikter i kommunikation, anseende, konkurrenter och andra strategiska parametrar.

AWARDS

Prisbelönta lösningar

Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.

Case

Kontakta oss

Kontakta oss för att höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka dit arbete med innovation och utveckling.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.

Ladda ner e-boken

Från mediebevakning till marknadsinsikt

Får vi skicka ny inspiration
till din inkorg?

Genom att registrera dig samtycker du till att få nyhetsbrev och inbjudningar till webbinarier från Retreiver. Vi tar väl hand om dina personuppgifter och du kan när som helst avregistrera dig. Du kan läsa mer i vår Privacy Policy.

Ladda ner vår e-bok

Mediebevakning
- vägen till insikt