Lösningar för stora organisationer
Skapa konkurrensfördelar och tillväxt på alla marknader med insikter från mediebevakning och -analys
Insikter som gör din organisation starkare
Medier har aldrig haft större inverkan på företag och organisationer än de har idag, och det har aldrig varit svårare för verksamheterna att navigera i det ständigt föränderliga medielandskapet. Samtidigt har det heller aldrig funnits mer mediedata att luta sig mot för att förstå marknaden – eller fler möjligheter att kommunicera med sin målgrupp.
Media Intelligence är utformat för att lösa precis den sortens utmaningar. Med skräddarsydda lösningar för medieövervakning och -analys får du och dina kollegor de insikter ni behöver för att upprätthålla en stark närvaro på marknaden, skydda ert anseende och fatta välgrundade, strategiska beslut.
01
02
03
04
05
01
Hantera anseendet på alla marknader
Ju större en organisation är, desto större blir också uppgiften att hantera anseendet. Flera marknader, flera språk, flera anställda och en uppsjö av medier som blixtsnabbt kan påverka både branschen och varumärket – det är en komplex dynamik som ska hanteras.
Lyckligtvis finns det bra, digitala verktyg att ta hjälp av. Med medieövervakning och -analys kan du mäta hur ditt varumärke uppfattas i olika geografiska områden och medier. Med realtidsaviseringar kan du identifiera och reagera på potentiella PR-kriser innan de eskalerar. Du får insikter som du kan använda för att skydda ditt anseende, se till att budskapen är konsekventa i de olika kanalerna och justera kommunikationsstrategierna.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att ta hand om ditt anseende här:
Ju större en organisation är, desto större blir också uppgiften att hantera anseendet. Flera marknader, flera språk, flera anställda och en uppsjö av medier som blixtsnabbt kan påverka både branschen och varumärket – det är en komplex dynamik som ska hanteras.
Lyckligtvis finns det bra, digitala verktyg att ta hjälp av. Med medieövervakning och -analys kan du mäta hur ditt varumärke uppfattas i olika geografiska områden och medier. Med realtidsaviseringar kan du identifiera och reagera på potentiella PR-kriser innan de eskalerar. Du får insikter som du kan använda för att skydda ditt anseende, se till att budskapen är konsekventa i de olika kanalerna och justera kommunikationsstrategierna.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att ta hand om ditt anseende här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
02
Skapa konkurrensfördelar
Att förstå marknadstrender och stämningen bland kunder, leverantörer och andra intressenter är avgörande för att kunna fatta bra strategiska beslut. Detsamma gäller för att kunna skapa konkurrensfördelar och ta marknadsandelar.
Media Intelligence ger dig tillgång till djupa insikter om dina konkurrenters aktiviteter och nya tendenser på marknaden och i branschen. Tekniken kan hjälpa dig att genomskåda dina konkurrenters strategier och identifiera möjligheter till differentiering och tillväxt. En skräddarsydd lösning för mediebevakning och -analys gör att du kan bevaka branschnyheter, konsumentbeteende och det som intresserar målgruppen i realtid. Allt för att kunna fatta välgrundade strategiska beslut.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att skapa konkurrensfördelar här:
Att förstå marknadstrender och stämningen bland kunder, leverantörer och andra intressenter är avgörande för att kunna fatta bra strategiska beslut. Detsamma gäller för att kunna skapa konkurrensfördelar och ta marknadsandelar.
Media Intelligence ger dig tillgång till djupa insikter om dina konkurrenters aktiviteter och nya tendenser på marknaden och i branschen. Tekniken kan hjälpa dig att genomskåda dina konkurrenters strategier och identifiera möjligheter till differentiering och tillväxt. En skräddarsydd lösning för mediebevakning och -analys gör att du kan bevaka branschnyheter, konsumentbeteende och det som intresserar målgruppen i realtid. Allt för att kunna fatta välgrundade strategiska beslut.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att skapa konkurrensfördelar här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
03
Håll koll på din compliance
En gemensam faktor för alla stora, internationella företag och organisationer är de många politiska och juridiska krav som de ska förhålla sig till på olika marknader. Att hålla sig uppdaterad om nya regler och standarder, politiska förändringar och relevanta offentliga debatter är avgörande för både verksamheten och anseendet. Men det är en omöjlig uppgift att hänga med i allt som händer i de internationella medierna och filtrera bort det irrelevanta. Eller är det?
Med mediebevakning och -analys kan du hålla koll på compliance och andra relevanta frågor i medierna runt om i världen. Det gör att du kan justera dina rutiner och din kommunikation proaktivt, minska risken för juridiska problem och göra det enklare att navigera i den komplexa bransch som din organisation verkar i.
Läs mer om hur mediebevakning kan stärka ditt arbete med compliance här:
En gemensam faktor för alla stora, internationella företag och organisationer är de många politiska och juridiska krav som de ska förhålla sig till på olika marknader. Att hålla sig uppdaterad om nya regler och standarder, politiska förändringar och relevanta offentliga debatter är avgörande för både verksamheten och anseendet. Men det är en omöjlig uppgift att hänga med i allt som händer i de internationella medierna och filtrera bort det irrelevanta. Eller är det?
Med mediebevakning och -analys kan du hålla koll på compliance och andra relevanta frågor i medierna runt om i världen. Det gör att du kan justera dina rutiner och din kommunikation proaktivt, minska risken för juridiska problem och göra det enklare att navigera i den komplexa bransch som din organisation verkar i.
Läs mer om hur mediebevakning kan stärka ditt arbete med compliance här:
Daglig, internationell, mediebevakning och analys av redaktionella medier
04
Välj de mest effektiva kanalerna
Skiftet från traditionella medier till digitala plattformar har förändrat marknaden drastiskt. Kundresor är mer komplexa och målgrupperna är mer fragmenterade. För många företag och organisationer innebär det en bredare närvaro i både online- och offline-kanaler. Och detta kräver tid och resurser. Därför är det viktigt att ha en överblick över vilka kanaler som används av målgruppen och se till att dina budskap når fram på ett effektivt sätt.
Genom mediebevakning och -analys kan du mäta kommunikationen på webben, i tryckta medier, tv, radio, podcasts och sociala medier. Du får insikter om olika målgruppers medievanor och hur väl dina budskap når fram. Datan kan hjälpa dig att välja rätt kanaler och optimera dina budskap och ditt innehåll för att få större genomslagskraft.
Läs mer om vilka insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Skiftet från traditionella medier till digitala plattformar har förändrat marknaden drastiskt. Kundresor är mer komplexa och målgrupperna är mer fragmenterade. För många företag och organisationer innebär det en bredare närvaro i både online- och offline-kanaler. Och detta kräver tid och resurser. Därför är det viktigt att ha en överblick över vilka kanaler som används av målgruppen och se till att dina budskap når fram på ett effektivt sätt.
Genom mediebevakning och -analys kan du mäta kommunikationen på webben, i tryckta medier, tv, radio, podcasts och sociala medier. Du får insikter om olika målgruppers medievanor och hur väl dina budskap når fram. Datan kan hjälpa dig att välja rätt kanaler och optimera dina budskap och ditt innehåll för att få större genomslagskraft.
Läs mer om vilka insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Daglig, internationell, mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
05
Hantera rykten
Spridningen av felaktig information utgör ett betydande hot mot varumärken och organisationers förtroende på marknaden. Stora volymer av innehåll dyker upp i ett rasande tempo i både sociala och redaktionella medier runt om i världen och det är närapå omöjligt att överblicka flödet. Särskilt svårt är det om du är verksam på flera marknader och ofta figurerar i media. Om du inte har en bra lösning för mediebevakning, vill säga.
Media intelligence-teknik hjälper dig att upptäcka och spåra spridningen av falsk information som rör din organisation eller din bransch – så att du snabbt kan ta kontroll över kommunikationen. Avancerade algoritmer och realtidsdata ser till att du snabbt kan bemöta osanningar och svara på frågor för att upprätthålla din organisations anseende och förtroende på marknaden.
Läs mer om möjligheterna som media intelligence ger här:
Spridningen av felaktig information utgör ett betydande hot mot varumärken och organisationers förtroende på marknaden. Stora volymer av innehåll dyker upp i ett rasande tempo i både sociala och redaktionella medier runt om i världen och det är närapå omöjligt att överblicka flödet. Särskilt svårt är det om du är verksam på flera marknader och ofta figurerar i media. Om du inte har en bra lösning för mediebevakning, vill säga.
Media intelligence-teknik hjälper dig att upptäcka och spåra spridningen av falsk information som rör din organisation eller din bransch – så att du snabbt kan ta kontroll över kommunikationen. Avancerade algoritmer och realtidsdata ser till att du snabbt kan bemöta osanningar och svara på frågor för att upprätthålla din organisations anseende och förtroende på marknaden.
Läs mer om möjligheterna som media intelligence ger här:
Daglig, internationell, mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
Mediebevakning - vägen till insikt
Företag och organisationer ställs ständigt inför utmaningar när det gäller att minimera sina risker och skydda sitt anseende. Därför behöver de bevaka sig själva och sin omvärld genom media. Ladda ner vår e-bok och lär dig hur mediebevakning och insikter från mediedata skapar värde för hela din organisation.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss för att höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka din koncern eller organisation.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.