CASE
DSB
Persontransport
Danmark
7500 anställda
Infomedia ger DSB verktygen för att hantera sin kommunikation på SoMe
Om DSB
DSB håller Danmark i rullning
DSB är ett av Danmarks mest välkända varumärken. Som ett statligt ägt företag utför DSB en viktig uppgift genom att transportera mer än 500 000 kunder varje dag tvärs över hela Danmark.
Med 11 670 dagliga tågavgångar och 298 stationer hjälper DSB ständigt människor vidare på deras färd.
Med den rollen medföljer också mycket uppmärksamhet från befolkningen. DSB:s närvaro på sociala medier är därför avgörande för deras förmåga att ge god kundservice, ta hand om varumärket och interagera med samhällsmedborgarna.
2022 vann Infomedia silver vid AMEC awards, kommunikationsbranschens årliga internationella prisutdelning, för våra mätningar av DSB:s resultat på sociala medier.
DSB:s behov
Som ett välkänt varumärke i Danmark med tusentals kunder kräver DSB:s närvaro på sociala medier strategisk insikt, strukturerad mätning och effektiva verktyg.
Att förstå värdet av SoMe-arbete
Få strategisk insikt i vad som fungerar
DSB arbetar strategiskt med sociala medier utifrån fasta månatliga KPI: er. Därför behöver DSB kontinuerligt analysera och förstå när och varför deras innehåll uppnår bra eller mindre bra resultat.
Hantera SoMe över olika kanaler
ANALYS AV SOCIALA MEDIER
Infomedias SoMe-score skapar klarhet for DSB
Infomedias SoMe-score ger DSB ett samlat svar på om deras ägda innehåll har klarat sig bra eller inte.
Resultat
Ökad performance på SoMe
Insikt i community management
Insikt i vad som fungerar.
Prisbelönt lösning
A cohesive score for measuring and fostering success across social channels
Hootsuite gör DSB:s arbete med SoMe effektivt och överskådligt
Infomedia är lösningspartner för SoMe-verktyget Hootsuite, där DSB hanterar allt sitt innehåll över olika kanaler och effektiviserar sin community management.
Hos DSB är det marknadsavdelningen som ansvarar för innehållet på sociala medier. Samtidigt har DSB ett dedikerat SoMe-team som tar hand om kundtjänst via sociala medier. Med Hootsuite får DSB en plattform där både marknadsavdelningen och SoMe-teamet friktionsfritt kan hantera och samarbeta i sina kanaler.
Resultat
Överblick över SoMe-närvaron
Att ha alla inlägg för alla kanaler samlade på ett ställe ger DSB en överblick. Det gör det lättare att arbeta långsiktigt, proaktivt och ökar flexibiliteten när behovet av spontana inlägg uppstår.
Stark kundservice med snabba svar
Insikt i prestandard över olika kanaler
Vill du höra mer om era möjligheter med Infomedia?
Läs mer om våra tjänster
Människor, omfattande data och avancerad teknologi är ingredienserna i våra lösningar. Vi erbjuder det som krävs för att navigera i ett komplext medielandskap. Lokalt, regionalt och globalt.
Kontakta oss
Vill du diskutera era utmaningar och behov kring media intelligence? Kontakta oss för en pratstund.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.