PR & KOMMUNIKATION
Lösningar för PR- och kommunikation
Arbeta smartare och stärk din kommunikation med hjälp av insikter från mediebevakning och -analys.
Lösningar för PR- och kommunikation
Insikter som stärker din kommunikation
Att jobba med PR och kommunikation innebär ofta hektiska arbetsdagar. Du måste hänga med i mediernas snabba tempo och samtidigt behålla överblicken för att navigera i det komplexa medielandskapet. Och dessutom, inte sällan med begränsad tid och begränsade resurser.
Lyckligtvis finns det verktyg som gör dig väl rustad för den sortens utmaningar. Automatiserad mediebevakning och -analys hjälper dig att hålla koll på medielandskapet i realtid och ger dig värdefulla insikter som du kan använda för att optimera innehåll och kommunikationsstrategier – och för att visa att ditt arbete ger effekt.
01
02
03
04
05
01
Mät effekten av din PR
De insatser som görs inom PR och kommunikation har stor betydelse för din organisations anseende och marknadsposition, med andra ord har de stor inverkan på affärsresultaten. Det här är inga nyheter för dig som jobbar med PR och du vet säkert hur utmanande det kan vara att kvantifiera och dokumentera effekterna av kommunikationsinsatserna.
Mediebevakning och -analys ger dig en detaljerad bild av budskapens effekt, vilka medier som lyfter upp dem, vilken räckvidd ert innehåll har och hur mycket det engagerar. Du kan också jämföra resultaten med konkurrenternas. Lösningen hjälper dig att kvantifiera och utvärdera effekten av ditt arbete, att justera kommunikationsstrategin och förbättra resultaten.
Läs mer om PR- och kommunikationsmätning här:
De insatser som görs inom PR och kommunikation har stor betydelse för din organisations anseende och marknadsposition, med andra ord har de stor inverkan på affärsresultaten. Det här är inga nyheter för dig som jobbar med PR och du vet säkert hur utmanande det kan vara att kvantifiera och dokumentera effekterna av kommunikationsinsatserna.
Mediebevakning och -analys ger dig en detaljerad bild av budskapens effekt, vilka medier som lyfter upp dem, vilken räckvidd ert innehåll har och hur mycket det engagerar. Du kan också jämföra resultaten med konkurrenternas. Lösningen hjälper dig att kvantifiera och utvärdera effekten av ditt arbete, att justera kommunikationsstrategin och förbättra resultaten.
Läs mer om PR- och kommunikationsmätning här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
02
Kommunicera bättre i kris
Det finns många exempel på hur snabbt ett enda negativt omnämnande kan växa till en mediastorm. Det kan få stora konsekvenser för din organisations anseende och framgång. Om du är ansvarig för att navigera din organisation och dina kollegor genom den sortens stormar, behöver du ett pålitligt verktyg för att bevaka och hantera situationen.
Och det får du om du använder dig av mediebevakning och -analys. Notiser i realtid ser till att du är den första som upptäcker ett potentiellt hot mot anseendet – och på samma gång får du överblick över situationen och viktiga insikter som hjälper dig att fatta beslut om vem som ska uttala sig, vilka budskap som ska förmedlas och vilka kanaler som ska användas.
Läs mer om hur mediebevakning kan stärka din kriskommunikation här:
Det finns många exempel på hur snabbt ett enda negativt omnämnande kan växa till en mediastorm. Det kan få stora konsekvenser för din organisations anseende och framgång. Om du är ansvarig för att navigera din organisation och dina kollegor genom den sortens stormar, behöver du ett pålitligt verktyg för att bevaka och hantera situationen.
Och det får du om du använder dig av mediebevakning och -analys. Notiser i realtid ser till att du är den första som upptäcker ett potentiellt hot mot anseendet – och på samma gång får du överblick över situationen och viktiga insikter som hjälper dig att fatta beslut om vem som ska uttala sig, vilka budskap som ska förmedlas och vilka kanaler som ska användas.
Läs mer om hur mediebevakning kan stärka din kriskommunikation här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
03
Fånga upp mediatrender
Som ansvarig för PR- och kommunikation har du kanske upplevt att både media och allmänheten ställer högre krav på ditt innehåll än tidigare? Och att konkurrensen om synlighet blir allt hårdare? Då gäller det att se till att leverera bättre innehåll än konkurrenterna. Därför är det viktigt att ha en bra överblick över din målgrupps vardag och verklighet, och att veta vad som intresserar dem. Och så behöver du hålla ett öga på vad konkurrenterna gör.
Det kan media Intelligence hjälpa dig med. Tekniken gör det enkelt för dig att upptäcka branschtrender, jämföra dig med konkurrenterna och identifiera nya möjligheter eller hot. Insikter från medieanalys kan hjälpa dig att förstå mer om din målgrupp och dina konkurrenter, förbättra dina PR-strategier och maximera effekten av ditt arbete.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att ha full koll på medielandskapet här:
Som ansvarig för PR- och kommunikation har du kanske upplevt att både media och allmänheten ställer högre krav på ditt innehåll än tidigare? Och att konkurrensen om synlighet blir allt hårdare? Då gäller det att se till att leverera bättre innehåll än konkurrenterna. Därför är det viktigt att ha en bra överblick över din målgrupps vardag och verklighet, och att veta vad som intresserar dem. Och så behöver du hålla ett öga på vad konkurrenterna gör.
Det kan media Intelligence hjälpa dig med. Tekniken gör det enkelt för dig att upptäcka branschtrender, jämföra dig med konkurrenterna och identifiera nya möjligheter eller hot. Insikter från medieanalys kan hjälpa dig att förstå mer om din målgrupp och dina konkurrenter, förbättra dina PR-strategier och maximera effekten av ditt arbete.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig att ha full koll på medielandskapet här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
04
Arbeta smartare och mer effektivt
Med det ständiga flödet av innehåll från redaktionella och sociala medier kan det vara både tidskrävande och utmattande att försöka ha överblick. Och det stjäl ofta värdefull tid från andra viktiga uppgifter i din jobbvardag.
Med automatiserad mediebevakning kan du få en notis så fort något viktigt händer. Du kan också få skräddarsydda rapporter som ger dig en överblick över de viktigaste frågorna, er räckvidd, stämningen – och djupanalyser som berättar om utvecklingen över tid. På så sätt kan du använda din tid mer effektivt och prioritera det som stärker varumärkets synlighet och anseende.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att arbeta mer effektivt här:
Med det ständiga flödet av innehåll från redaktionella och sociala medier kan det vara både tidskrävande och utmattande att försöka ha överblick. Och det stjäl ofta värdefull tid från andra viktiga uppgifter i din jobbvardag.
Med automatiserad mediebevakning kan du få en notis så fort något viktigt händer. Du kan också få skräddarsydda rapporter som ger dig en överblick över de viktigaste frågorna, er räckvidd, stämningen – och djupanalyser som berättar om utvecklingen över tid. På så sätt kan du använda din tid mer effektivt och prioritera det som stärker varumärkets synlighet och anseende.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att arbeta mer effektivt här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
05
Få inspiration till nytt innehåll
En sak är säker: När man arbetar med PR och kommunikation tar jobbet aldrig slut. Det behövs alltid nytt, relevant innehåll som fångar folks uppmärksamhet, helst ska det skapas i det höga tempo som medierna håller. Ibland serveras bra berättelser på silverfat – ibland inte.
När det går trögt kan du ha stor hjälp av en lösning för mediebevakning av redaktionella och sociala medier. Det förenklar ditt arbete med att identifiera populära ämnen, aktuella debatter och händelser som kan inspirera till nya vinklar och berättelser. Bevakningen hjälper dig också att hitta relevanta journalister, ämnesexperter och influencers att samarbeta med. Eller, varför inte använda tekniken för att titta på artiklar och uttalanden från förr? Möjligheterna är många.
Läs mer om hur mediebevakning kan stärka din innehållsproduktion här:
En sak är säker: När man arbetar med PR och kommunikation tar jobbet aldrig slut. Det behövs alltid nytt, relevant innehåll som fångar folks uppmärksamhet, helst ska det skapas i det höga tempo som medierna håller. Ibland serveras bra berättelser på silverfat – ibland inte.
När det går trögt kan du ha stor hjälp av en lösning för mediebevakning av redaktionella och sociala medier. Det förenklar ditt arbete med att identifiera populära ämnen, aktuella debatter och händelser som kan inspirera till nya vinklar och berättelser. Bevakningen hjälper dig också att hitta relevanta journalister, ämnesexperter och influencers att samarbeta med. Eller, varför inte använda tekniken för att titta på artiklar och uttalanden från förr? Möjligheterna är många.
Läs mer om hur mediebevakning kan stärka din innehållsproduktion här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Från medieöversikt till marknadsinsikt
Den här e-boken belyser de många fördelar som företag och organisationer kan dra av professionell medieanalys genom djupa insikter i kommunikation, anseende, konkurrenter och andra strategiska parametrar.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss för att höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka ditt arbete med PR- och kommunikation.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.