skip to Main Content

Nå resultat på sociala medier med rätt strategier

Från sociala data till insikter och nyttiga råd – vi hjälper dig att fatta rätt beslut och agera strategiskt, på grundval av data och kunskap från sociala medier och inte på magkänsla.

Från sociala data till insikter

Våra analyser av sociala medier ger dig koll på hur folk pratar om ert företag och varumärke.

Dokumentera effekten

Vi hjälper er att utvärdera och dokumentera effekterna av er egen aktivitet samt aktiviteten hos kunder och intressenter. Det ger en solid grund för att bygga, rikta eller optimera er kommunikation på olika sociala medier.

Bland annat kan du få kunskap om hur:

  • era kunder och andra intressenter pratar om ert företag och ert varumärke
  • du kan mäta effekten av era insatser och era kunders insatser och aktivitet på sociala medier
  • ditt varumärke eller ditt företag presterar jämfört med era konkurrenter och en särskild bransch eller ett ämnesområde

Dra nytta av synergieffekter på sociala medier

Med våra sociala data och vår koll på traditionella medier som utgångspunkt hjälper vi dig att få ut mer av era insatser på sociala medier genom att ge er kunskap om hur innehåll och nyheter sprids i medierna och vad ni kan göra för att dra nytta av synergieffekter.

Bland annat hjälper vi dig att:

  • hitta ämnen och agendor i ett brett spektrum av sociala och traditionella medier
  • analysera hur nyheter och innehåll delas i olika plattformar
  • identifiera de viktigaste influerarna i media

Från insikter till dataunderbyggda insikter

Med våra sociala data och vår koll på traditionella medier som utgångspunkt hjälper vi dig att få ut mer av era insatser på sociala medier genom att ge er kunskap om hur innehåll och nyheter sprids i medierna och vad ni kan göra för att dra nytta av synergieffekterna i sociala medier.

Bland annat hjälper vi dig att:

  • set up business objectives for social media
  • develop content based on social data and insight into your customers’ behaviour on social media
  • build a stronger relation to your customers on social meda
  • listen to your customers’ needs by monitoring social media
Back To Top