LEDNINGSGRUPPEN
Lösningar för ledningsgruppen
Fatta välgrundade beslut, effektivisera arbetet och skapa tillväxt med insikter från mediebevakning och -analys.
LÖSNINGAR FÖR LEDNING OCH STRATEGER
Insikter som stärker affärsstrategin
Om du arbetar som chef, strateg och affärsutvecklare vet du att det inte räcker med tur för att skapa tillväxt. Du vet att höga ambitioner och en god förståelse för det landskap som organisationen är en del av, är viktiga ingredienser för framgång. Därför är tillgången till insikter som ger dig en bra grund för strategiska beslut och planer helt avgörande.
Sådana insikter kan du få genom media intelligence. De tekniska lösningarna ger dig både överblick och insikt i din organisations omvärld och kan vara precis det som hjälper dig att navigera i utmanande vatten i din bransch, utnyttja möjligheter på marknaden och nå bättre resultat. Oavsett om du är VD, produktutvecklingschef eller regional försäljningschef kan mediebevakning och -analys ge dig klarhet och hjälpa dig att fatta välgrundade beslut som ger er konkurrensfördelar och stärker resultaten.
01
02
03
04
05
01
Få viktiga strategiska insikter
Att förstå marknadstrender och vilken inställning kunder, investerare och andra intressenter har till er, är avgörande för att kunna fatta rätt strategiska beslut. Det gäller också när det kommer till att skapa konkurrensfördelar och vinna marknadsandelar.
Genom mediebevakning kan du få en djup inblick i dina konkurrenters aktiviteter, förändringar på marknaden och identifiera möjligheter till differentiering och tillväxt. Med en skräddarsydd lösning för mediebevakning och -analys kan du realtidsbevaka branschnyheter, konsumentbeteende och vad som intresserar din målgrupp – och fatta välgrundade strategiska beslut.
Läs mer om de insikter du kan få med hjälp av mediebevakning och -analys här:
Att förstå marknadstrender och vilken inställning kunder, investerare och andra intressenter har till er, är avgörande för att kunna fatta rätt strategiska beslut. Det gäller också när det kommer till att skapa konkurrensfördelar och vinna marknadsandelar.
Genom mediebevakning kan du få en djup inblick i dina konkurrenters aktiviteter, förändringar på marknaden och identifiera möjligheter till differentiering och tillväxt. Med en skräddarsydd lösning för mediebevakning och -analys kan du realtidsbevaka branschnyheter, konsumentbeteende och vad som intresserar din målgrupp – och fatta välgrundade strategiska beslut.
Läs mer om de insikter du kan få med hjälp av mediebevakning och -analys här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
02
Använd resurserna optimalt
Som chef har du förmodligen mycket på ditt bord och behöver ständigt prioritera (och nedprioritera) arbetsuppgifter. Det betyder att resursallokering är en viktig del av ditt dagliga arbete. Och även om det är viktigt att hålla ett stadigt öga på marknaden och medielandskapet, så är det ännu viktigare att du använder din tid så effektivt som möjligt.
Med automatiserad mediebevakning och -analys kan du spara både tid och kraft. En bra leverantör av mediebevakning hjälper dig att få den överblick och de marknadsinsikter du behöver. Relevanta intressenter kan meddelas så fort något viktigt händer, och anpassade rapporter ger dig en snabb överblick över status quo – så att du kan lägga din tid på strategiska frågor.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan optimera och effektivisera din vardag här:
Som chef har du förmodligen mycket på ditt bord och behöver ständigt prioritera (och nedprioritera) arbetsuppgifter. Det betyder att resursallokering är en viktig del av ditt dagliga arbete. Och även om det är viktigt att hålla ett stadigt öga på marknaden och medielandskapet, så är det ännu viktigare att du använder din tid så effektivt som möjligt.
Med automatiserad mediebevakning och -analys kan du spara både tid och kraft. En bra leverantör av mediebevakning hjälper dig att få den överblick och de marknadsinsikter du behöver. Relevanta intressenter kan meddelas så fort något viktigt händer, och anpassade rapporter ger dig en snabb överblick över status quo – så att du kan lägga din tid på strategiska frågor.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan optimera och effektivisera din vardag här:
03
Undvik information overload
För att kunna ta kloka, strategiska affärsbeslut som gör gott på lång sikt krävs djup insikt i vad som händer på din marknad och förståelse för världen omkring din organisation. Men det är ett arbete som både kan vara tidskrävande och kännas överväldigande.
Om du tycker att det är utmanande kan media intelligence ge dig en hjälpande hand. Genom att använda mediedata kan du få en bättre överblick och insikter om marknadstrender, mediedebatter, lagändringar och mycket mer – i realtid. Tekniken kan filtrera bort bruset och bara leverera de insikter som är relevanta för dig. På så sätt håller du dig uppdaterad och informerad och kan fatta beslut som stärker din organisation.
Läs mer om hur media intelligence kan hålla dig uppdaterad om det mest relevanta här:
För att kunna ta kloka, strategiska affärsbeslut som gör gott på lång sikt krävs djup insikt i vad som händer på din marknad och förståelse för världen omkring din organisation. Men det är ett arbete som både kan vara tidskrävande och kännas överväldigande.
Om du tycker att det är utmanande kan media intelligence ge dig en hjälpande hand. Genom att använda mediedata kan du få en bättre överblick och insikter om marknadstrender, mediedebatter, lagändringar och mycket mer – i realtid. Tekniken kan filtrera bort bruset och bara leverera de insikter som är relevanta för dig. På så sätt håller du dig uppdaterad och informerad och kan fatta beslut som stärker din organisation.
Läs mer om hur media intelligence kan hålla dig uppdaterad om det mest relevanta här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
04
Rusta dig för att leda i kris
När en kris inträffar är det viktigt att snabbt få överblick över situationen, ta fram tydliga och trovärdiga budskap och använda de lämpligaste kommunikationskanalerna. Med bra kriskommunikation kan du både begränsa skadan och styra narrativet – men för detta krävs insikter.
I en sådan situation är mediebevakning ett oumbärligt verktyg. Med varningsnotiser i realtid blir du först med att upptäcka ett potentiellt hot mot anseendet – och du får snabbt överblick över situationen så att du kan fatta viktiga beslut om vem som ska uttala sig, vilka budskap som ska förmedlas och vilka kanaler som ska användas.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att leda i en mediekris här:
När en kris inträffar är det viktigt att snabbt få överblick över situationen, ta fram tydliga och trovärdiga budskap och använda de lämpligaste kommunikationskanalerna. Med bra kriskommunikation kan du både begränsa skadan och styra narrativet – men för detta krävs insikter.
I en sådan situation är mediebevakning ett oumbärligt verktyg. Med varningsnotiser i realtid blir du först med att upptäcka ett potentiellt hot mot anseendet – och du får snabbt överblick över situationen så att du kan fatta viktiga beslut om vem som ska uttala sig, vilka budskap som ska förmedlas och vilka kanaler som ska användas.
Läs mer om hur mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att leda i en mediekris här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
05
Ta väl hand om anseendet
En organisations goda anseende är ett surt förvärvat kapital; en positiv inställning hos omvärlden är helt enkelt resultatet av mycket hårt arbete. Anseendet är avgörande för att attrahera och behålla kunder, partners, anställda och investerare. Att ta väl hand om det är därför inte bara klokt – det är livsviktigt.
Media intelligence gör det möjligt att ta ett proaktivt grepp om arbetet med att vårda anseendet. Med insikter från redaktionella och sociala medier kan du agera strategiskt, både för att förstärka en positiv inställning till varumärke och produkter, och för att hantera negativa strömningar. Genom att mäta och bevaka hur ditt varumärke uppfattas kan du skydda och stärka ditt anseende för att se till att din organisation behåller sin position som en pålitlig och respekterad aktör på marknaden.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig i arbetet med att vårda anseendet här:
En organisations goda anseende är ett surt förvärvat kapital; en positiv inställning hos omvärlden är helt enkelt resultatet av mycket hårt arbete. Anseendet är avgörande för att attrahera och behålla kunder, partners, anställda och investerare. Att ta väl hand om det är därför inte bara klokt – det är livsviktigt.
Media intelligence gör det möjligt att ta ett proaktivt grepp om arbetet med att vårda anseendet. Med insikter från redaktionella och sociala medier kan du agera strategiskt, både för att förstärka en positiv inställning till varumärke och produkter, och för att hantera negativa strömningar. Genom att mäta och bevaka hur ditt varumärke uppfattas kan du skydda och stärka ditt anseende för att se till att din organisation behåller sin position som en pålitlig och respekterad aktör på marknaden.
Läs mer om hur media intelligence kan hjälpa dig i arbetet med att vårda anseendet här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
4 min. lästid
8 konkurrensfördelar med medieanalys
Letar du efter sätt att stärka din organisations kommunikation, marknadsposition och till och med affärsresultat? Då kan medieanalys vara din nyckel. I det här blogginlägget tittar vi närmare på de konkurrensfördelar som du kan få med hjälp av mediedata.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss för att höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka ditt strategi- och ledningsarbete.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.