Lösningar för intresseorganisationer
Maximera effekten av din kommunikation och dina insamlingar med hjälp av insikter från mediebevakning och -analys
Insikter som stärker din organisation
Vad är framgång för ideela- och intresseorganisationer? Oavsett storlek eller intresseområde så handlar det om organisationens förmåga att maximera sina insatser och ta vara på de möjligheter som uppstår, även om resurserna är små.
Mediebevakning och -analys kan hjälpa dig att göra just det. Genom att utgå från mediedata kan du navigera smartare och mer effektivt genom det komplexa politiska landskap som din organisation befinner sig i.
01
02
03
04
05
01
Målstyrning och maximerad påverkan
Många ideela organisationer arbetar med mycket begränsade resurser och budgetar och det är viktigt att maximera effekten av de insatser och investeringar du gör. Och du har säkert upplevt att det är ett arbetssätt som kräver stor förståelse och djupgående insikter om din målgrupp och dina intressenter.
Med mediebevakning och -analys kan du få unik och värdefull information om vilka kanaler och budskap som ger bäst respons. Insikterna kan du använda för att justera din strategi, dina budskap och din tajming så att du får maximal nytta av dina kommunikationsinsatser.
Läs mer om de insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Många ideela organisationer arbetar med mycket begränsade resurser och budgetar och det är viktigt att maximera effekten av de insatser och investeringar du gör. Och du har säkert upplevt att det är ett arbetssätt som kräver stor förståelse och djupgående insikter om din målgrupp och dina intressenter.
Med mediebevakning och -analys kan du få unik och värdefull information om vilka kanaler och budskap som ger bäst respons. Insikterna kan du använda för att justera din strategi, dina budskap och din tajming så att du får maximal nytta av dina kommunikationsinsatser.
Läs mer om de insikter du kan få genom mediebevakning och -analys här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
02
Lyckas bättre med dina insamlingar
Om insamlingar och arbete för att få externt stöd är en stor del av din vardag på jobbet, så vet du säkert en hel del om hur viktig tajmingen är. Det handlar om att identifiera relevanta givare och vara synlig i relevanta kanaler, projekt och på rätt sorts evenemang – och förstås om att nå mottagaren när det är rätt läge.
Media intelligence kan hjälpa dig att göra just det. Genom att samla in och analysera mediedata kan du hitta och få kontakt med relevanta personer och intressenter, optimera dina budskap för olika segment och se till att tajmingen är rätt.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att stärka engagemanget bland dina givare här:
Om insamlingar och arbete för att få externt stöd är en stor del av din vardag på jobbet, så vet du säkert en hel del om hur viktig tajmingen är. Det handlar om att identifiera relevanta givare och vara synlig i relevanta kanaler, projekt och på rätt sorts evenemang – och förstås om att nå mottagaren när det är rätt läge.
Media intelligence kan hjälpa dig att göra just det. Genom att samla in och analysera mediedata kan du hitta och få kontakt med relevanta personer och intressenter, optimera dina budskap för olika segment och se till att tajmingen är rätt.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att stärka engagemanget bland dina givare här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
03
Upptäck finansieringsmöjligheter
Med höga ambitioner och begränsade resurser för projekten kan ett ekonomiskt bidrag vara helt avgörande för att de ska bli framgångsrika. Genom att bevaka initiativ som är relevanta för din hjärtefråga och ditt intresseområde kan du upptäcka nya finansieringsmöjligheter.
En lösning för mediebevakning som är skräddarsydd för dina behov håller dig informerad om de möjligheter som finns. Meddelanden i realtid gör det lättare för dig att ligga steget före och säkra såväl finansieringen för ett projekt som din organisations tillväxt och framgång.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att upptäcka finansieringsmöjligheter här:
Med höga ambitioner och begränsade resurser för projekten kan ett ekonomiskt bidrag vara helt avgörande för att de ska bli framgångsrika. Genom att bevaka initiativ som är relevanta för din hjärtefråga och ditt intresseområde kan du upptäcka nya finansieringsmöjligheter.
En lösning för mediebevakning som är skräddarsydd för dina behov håller dig informerad om de möjligheter som finns. Meddelanden i realtid gör det lättare för dig att ligga steget före och säkra såväl finansieringen för ett projekt som din organisations tillväxt och framgång.
Läs mer om hur mediebevakning kan hjälpa dig att upptäcka finansieringsmöjligheter här:
04
Ta hand om ditt anseende
För intresseorganisationer hänger framgången till stor del på förtroende och goodwill – både bland givare och andra viktiga intressenter. Ditt anseende är alltså enormt viktigt och behöver tas väl om hand.
När det gäller att vårda och skydda ditt anseende är mediedata ett viktigt verktyg. Med hjälp av det kan du inte bara få siffror på hur gott ditt anseende är och se hur det utvecklas över tid, du kan också bli varnad när det är i fara på grund av negativ publicitet – och sätta in åtgärder innan saken eskalerar.
Läs mer om vad mediebevakning och -analys kan göra för dig och din organisations anseende här:
För intresseorganisationer hänger framgången till stor del på förtroende och goodwill – både bland givare och andra viktiga intressenter. Ditt anseende är alltså enormt viktigt och behöver tas väl om hand.
När det gäller att vårda och skydda ditt anseende är mediedata ett viktigt verktyg. Med hjälp av det kan du inte bara få siffror på hur gott ditt anseende är och se hur det utvecklas över tid, du kan också bli varnad när det är i fara på grund av negativ publicitet – och sätta in åtgärder innan saken eskalerar.
Läs mer om vad mediebevakning och -analys kan göra för dig och din organisations anseende här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Bevakning och analys av sociala medier
05
Dokumentera resultaten
Många intresseorganisationer är beroende av donationer och stöd utifrån för att kunna göra skillnad och lyckas med sina projekt. Och för att få stöd behöver de flesta av dem kunna dokumentera effekterna av det arbete som görs. Det kan handla om allt från politiska segrar till graden av engagemang och stöd från allmänheten.
Och med en bra lösning för mediebevakning kan du mäta och dokumentera resultatet av din kommunikation i alla kanaler (webb, tv, print, radio, podcasts och sociala medier), och göra rapporter och dokumentation som är anpassade för varje enskild mottagare.
Läs mer om möjligheterna med dokumentation och kommunikationsmätning här:
Många intresseorganisationer är beroende av donationer och stöd utifrån för att kunna göra skillnad och lyckas med sina projekt. Och för att få stöd behöver de flesta av dem kunna dokumentera effekterna av det arbete som görs. Det kan handla om allt från politiska segrar till graden av engagemang och stöd från allmänheten.
Och med en bra lösning för mediebevakning kan du mäta och dokumentera resultatet av din kommunikation i alla kanaler (webb, tv, print, radio, podcasts och sociala medier), och göra rapporter och dokumentation som är anpassade för varje enskild mottagare.
Läs mer om möjligheterna med dokumentation och kommunikationsmätning här:
Daglig mediebevakning och analys av redaktionella medier
Få djupare insikter och skapa bättre kommunikation med hjälp av medieanalys
Den här e-boken belyser de många fördelar som företag och organisationer kan dra av professionell medieanalys genom djupa insikter i kommunikation, anseende, konkurrenter och andra strategiska parametrar.
Prisbelönta lösningar
Vi är särskilt glada när våra lösningar prisas för sina resultat. Se vår översikt över prisbelönta lösningar.
Case
Postkodlotteriet
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Postkodlotteriet
Mediebevakning och medieanalyser ger Postkodlotteriet en bättre överblick och djupare insikt.
Grand Départ – Tour De France
Institutt for Samfunnsforskning
Kontakta oss
Kontakta oss om du vill höra mer om hur våra lösningar för mediebevakning och analys kan stärka din verksamhet.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.