Instagram DM och kommentarer i inkorgen är nu möjliga
Instagram DM:s (direktmeddelanden), inklusive privata meddelanden, stories och stories med @-tags, har sedan oktober varit en del av Hootsuite inkorg, när Instagram öppnade API:et från tredje part. Det är nu också möjligt att hantera kommentarer från inkorgen.
Du hanterar kommentarer och meddelanden på samma sätt som du är van vid från de andra plattformarna. Det innebär att du nu har en enhetlig startpunkt för att hantera kommentarer från Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter samt privata meddelanden från Facebook, Instagram och Twitter.
Anpassa och publicera ditt innehåll på varje SoMe-kanal samtidigt
Nu blir det lättare för dig att skapa innehåll i dina sociala mediekanaler samtidigt. Med bara några klick kan du skapa innehåll för Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn – där varje inlägg anpassas för varje medium.
Nyheter i Hootsuite Amplify
Videor för LinkedIn-profiler och anpassad mejl
En annan efterlängtad nyhet för dig som använder Hootsuite Amplify, är att det nu är möjligt att publicera och dela videoinnehåll till LinkedIn-profiler via Hootsuite Amplify.
Om du och dina kollegor har en målsättning att dela innehåll på LinkedIn, kan du nu också dela videoinnehåll i Hootsuite Amplify som kollegorna sedan kan dela till sina egna LinkedIn-profiler. Du skapar innehåll för Hootsuite Amplify precis som vanligt.
Dessutom kan du skriva ett eget meddelande när du bjuder in kollegorna till Hootsuite Amplify. Du kan skapa en egen rubrik, text, länkar och välja om texten ska vara på svenska eller engelska.
Du hittar det här alternativet under ”Admin settings” överst i det högra hörnet av dashboarden, via vänstra navigeringsfältet.
Nyheter i Hootsuite Analytics
Ny navigering och fler mätvärden
Hootsuite Analytics navigering har nu delats in i ”Organisk rapportering”, ”Annonsrapportering” och ”Rapport”.
Under ”Organisk rapportering” finns en översikt över organiskt innehåll i era tillagda kanaler till Hootsuite. Som tidigare i ”Quick views ” kan du se olika KPI: er på varje innehåll.
Under ”Annonsrapportering” kan du se det betalda innehåll som du har skapat via Facebook Business Manager eller LinkedIn Manager. Den här delen är dock endast tillgänglig för Enterprise-kunder.
”Rapport” är som tidigare. Här kan du förbereda egna rapporter över KPI:er och kanaler, antingen genom att använda Hootsuites mallar eller förbereda egna rapporter från grunden.
Ett bra tips: Sätt en ”pin” på dina mest använda rapporter så markeras de och visas under Rapporter i Analytics menyn. På så sätt kan du alltid enkelt hitta dina sparade KPI:er.
Om ni mäter Twitter är det också möjligt att se data om engagemang och exponeringar i er Twitterkanal i Hootsuite Analytics.
Om du vill ha mer information om de olika mätvärdena kan du se en översikt via denna länk.
TikTok app-integration
Har ni hoppat på TikTok-vågen? Eller kanske borde det vara ert fokus 2022? Då delar vi gärna nyheten om att TikTok äntligen har öppnat upp sitt API, vilket gör att ert företag kan mäta inlägg eller följa en hashtag.
Detta kräver att en app från Hootsuite App Directory laddas ner – och då finns olika alternativ.
TikTok Info: Här kan du följa de senaste TikTok-inläggen via en hashtag. Du kan läsa mer om och ladda ner TikTok Info här.
Pendel: Här kan du titta på dina TikTok-videor samt dela och planera dem för dina andra sociala kanaler. Du kan lägga till flera TikTok-kanaler. Läs mer om och ladda ner Pendel här.
När du har laddat ner en eller båda TikTok-apparna kan du se dem från dashboarden, där all aktivitet över era sociala mediekanaler syns.
Social Advertising för Enterprise-kunder
Det är nu möjligt för våra Enterprise-kunder att ha en heltäckande lösning där både ert organiska och betalda innehåll grupperas tillsammans i en plattform.
Med ”Social Advertising” kan Facebook Business Manager och LinkedIn Manager integreras och skapa betalda kampanjer för Facebook, Instagram och LinkedIn direkt i Hootsuite.
Förutom att planera och optimera organiskt eller betalt innehåll och kampanjflöden, kan ”Social Advertising” också mäta era satsningar. På så sätt kan du skapa rapporter och ställa in KPI:er för organiskt och betalt innehåll.
Vill du höra mer om Hootsuite och verktyg för Social Media Management?
Läs också
Vill du veta mer om Hootsuite?
Låt oss talas vid om ditt arbete med sociala medier och hur Hootsuite kan göra ditt eget och dina medarbetares arbete ännu smidigare.