Rådgivning

Vi omsätter insikter i handlingar, och handlingar i resultat

Få ännu djupare insikter om hur vår mediebevakning och våra analyser kan stärka er kommunikation och verksamhet.

Ta er kommunikation ett stort steg längre

Vår beprövade process och våra erfarna rådgivare skapar mervärden som kompletterar er medierådgivning och era medieanalyser. Det ger fler insikter som berikar er kommunikation och verksamhet.

Här kan vi hjälpa till

Våra analytiker och rådgivare hjälper till att ta fram kommunikationsinsikter som stödjder riktade åtgärder och leder till mätbara resultat.

Kanske betraktar ni er som ansvarsfulla och nytänkande. Men kanske är ni främst kända för att vara klassiska och konservativa. Hur använder ni data för att tränga igenom med era budskap? Och hur hittar ni rätt medier och kanaler att positionera er i?

Vi erbjuder rådgivning om hur ni skapar en rättvisande bild i olika medier och hur ni tar fram en skottsäker budskaps- och mediestrategi med avstamp i data. Och vi följer naturligtvis upp strategin för att se om den fungerar.

Kommunikation kan bidra till verksamheten på många sätt. Och det finns ännu fler sätt att mäta om den gör det. På Infomedia tror vi inte på det antagandet att stor räckvidd är detsamma som hög kännedom. Och vi tror inte heller på att hög kännedom nödvändigtvis betyder kraftigt ökad försäljning.

Låt oss hjälpa till att identifiera hur ni kan mäta om era kommunikationsinsatser påverkar strategiska affärsmål.

Om du pratar om allt, kommer du inte att bli ihågkommen för någonting. Företag som väljer sin agenda klokt är därför mer framgångsrika när det gäller att bli uppmärksammade.

Hur synliga är ni i medierna inom de teman som hjälper er att nå era strategiska mål?

Vi har Nordens bredaste och djupaste medietäckning och massor av data i lager. Det här använder vi för att visa våra kunders position i mediebilden i förhållande till konkurrenterna. Och vi sätter ihop strategier och planer som säkerställer att det ni har på agendan tränger igenom, så att ni märks och blir ihågkomna för det ni vill.

Trovärdig kommunikation från relevanta talespersoner är centralt för både positionering och varumärkesbyggande. Men vad behöver du kommunicera för att positionera dig på ditt område – och vem är din publik? Vilka har kännedom om ditt område och hur kan deras kunskap användas så att ni kommer ut brett och precist med era viktigaste budskap?

På Infomedia mäter vi kontinuerligt hur och i vilka medier våra kunders talespersoner förekommer. Det ger oss värdefulla insikter som vi använder för att ge dig råd om strategier för dina talespersoners medienärvaro och optimering av dina medieaktiviteter.

Att visa ansvar för hållbarhet har blivit en lika naturlig del av strategin som användandet av digital teknik. Men vilken betydelse får det för verksamheten, för er marknadsställning och för ert anseende när ni kommunicerar hållbara budskap? Och vilka globala mål ska ni prioritera i kommunikationsarbetet i förhållande till konkurrenterna?

Infomedia har fullständig överblick över hållbarhetsagendans innehåll i redaktionella och sociala medier.

Vi bidrar med rådgivning om ni vill diskutera en hållbar kommunikationsstrategi och hjälper er att mäta och optimera tills den når fram i medierna och till målgrupperna.

Din omgivning håller ständig koll på hur du agerar i sociala medier – eller inte agerar. Och dina målgrupper tittar på och engagerar sig främst här när de väljer vem de vill köpa av, rösta på eller rekommendera till andra.
Då gäller det att du är tydlig med vad du vill förmedla, har kunniga talespersoner och budskap skräddarsydda för målgruppen.

Vi erbjuder både strategisk rådgivning och ledande teknik som hjälper de största företagen och organisationerna att lyssna, analysera och förstå budskap och dialoger i alla sociala kanaler.

Vi har kontor i hela Norden och erbjuder mediedata från nyhetsmedier i hela världen. Det ger oss särskilt stor kunskap i val av medier och budskap i ett internationellt kommunikationslandskap, både i redaktionella och sociala medier.

Om ditt företag eller din organisation letar efter nya kunder, en bättre image eller har andra strategiska mål kan du få råd av oss. Vi hjälper redan stora internationella varumärken med insikter och analyser från internationella marknader.

Kostnadsfri analysrapport

CEO Superbrands 2019

CEO Superbrands 2019 sätter fokus på danska toppledare som utgör ett starkt varumärke för sina företag i medierna och på sociala medier.

Se även

Analyser och insikter

Våra analyser och dashboards ger insikter om era omnämnanden, anseende och resultat i mediebilden.

Digitala plattformar

Vi erbjuder marknadens ledande teknik för att bevaka och analysera din kommunikation i sociala medier.

Följ oss på bloggen

Få insikter om de senaste trenderna inom mediebevakning. Följ våra experter i bloggen.

Låt oss mötas

Våra analytiker och rådgivare förstår era krav på att uppnå resultat och kan ta er kommunikation ett steg längre.

Lär dig mer om:

  • Hur du får ut mer av mediebevakning/medieanalys
  • Hur dina medarbetare kan använda mediebevakning
  • Hur du kan visa effekterna av din kommunikation
  • Hur du optimerar dina kommunikationsinsatser
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.