Marketing Manager

Gillar du att förvandla komplicerad information till välformulerade meddelanden? Vill du arbeta med content marketing, employee advocacy och thought leadership inom B2B? Drömmer du om möjligheten att starta marknadsavdelningen för ett spännande företag med stor potential? Då får du chansen i denna helt nya position i Infomedia.

Rollen som Marketing Manager

Vårt nordiska marknadsföringsteam arbetar för att utveckla Infomedias position som en ledande aktör på marknaden. Vi gör detta bl.a. med aktiviteter som skapar uppmärksamhet och leads, samt positionerar våra tjänster och ökar kundengagemanget.

Du kommer att delta i hela processen från produktion till marknadsföring och prestationsmätning av Infomedias marknadsföringsinnehåll. Det inkluderar bl.a. planering, utformning och optimering av inspirerande kvalitetsinnehåll och budskap i olika format som blogginlägg, casestories, webinarier och mycket mer. Stakeholder-kommunikation, produktmarknadsföring och varumärkesbyggnad kommer att vara dina fokusområden. Det finns en stor efterfrågan på nya insikter och kvalitetsinnehåll i vår bransch.

Du kommer att ingå i vårt nordiska marknadsföringsteam och ha en central roll med breda kontaktområden i hela organisationen, inklusive vår ledning, produktchefer, experter med mera. Du får skickliga kollegor som båda arbetar från vårt huvudkontor i Köpenhamn och på vårt kontor i Oslo. Alla kommer att stödja dig, men det är viktigt att du kan arbeta självständigt och kan utföra arbetet på egen hand.

Dina uppgifter

Din arbetsdag kommer att variera och inga dagar kommer att vara exakt lika. Här är lite information om de uppgifter du kommer hjälpa till att utföra:

  • Du samarbetar med våra experter för att skapa webinars, blogginlägg, nyhetsbrev, sociala mediekampanjer, specifik kundmarknadsföring och mer.
  • Du vidareutvecklar och driver vårt thought leadership program och söker efter bra historier från dina kollegor. Employee advocacy är också ett viktigt ansvarsområde.
  • Du experimenterar med olika typer av innehåll och marknadsföringskanaler för att skapa tillväxt.
  • Du är involverad i både innehållsproduktion för stora kampanjer och mikroinnehåll för mindre kampanjer. Du skriver om stort och smått, i allt från professionella artiklar till korrekta, övertygande försäljningstexter och korta catch-lines. Både för annonser, vår webbplats och e-post – och när det bara finns plats för 280 tecken på Twitter.

Vi ser fram emot att höra från dig, om du…

… har erfarenhet av självplanering och genomförande av marknadsföringsaktiviteter

… är bra på att skriva och har talang att göra B2B-texter enkla, inspirerande, personliga och to the point på både svenska och engelska.

… är empatisk, insiktsfull och engagerar dig i din publik för att producera innehåll som fångar deras intresse.

… är engagerad i att skapa värde för våra kunder och deras verksamhet, och brinner för att optimera kvaliteten på ditt arbete.

… gillar att samarbeta och är en bra, inkluderande kollega.

… är bekant med att presentera, samt samlar in feedback och möter deadlines.

… håller dig uppdaterad med vad som händer inom content marketing, orienterar dig aktivt i digitala kanaler och är fantasifull.

… har intresse för visuella element och att det du producerar ser riktigt bra ut.

Vi letar specifikt efter en kollega som har minst en kandidatexamen inom journalistik, marknadsföring, kommunikation eller relaterade områden, där du har fått erfarenhet och de färdigheter vi letar efter.

Vi förväntar oss också att du har minst 3 års erfarenhet av professionell och kreativ innehållsproduktion från en marknadsavdelning i en B2B-verksamhet. Eventuellt från ett företag med produkter eller tjänster inom marknadsföring och kommunikation. Det kan till exempel också vara erfarenhet från marknadsföring & kommunikation i ett SaaS-företag och / eller konsultföretag. Det kommer att vara en stor fördel om du har erfarenhet av grafiska verktyg som Adobe Creative Cloud.

För att lyckas i rollen krävs det att du är handlingskraftig, resultatorienterad och engagerad. Du är självgående och tar ansvar för dina och avdelningens uppgifter och resultat.

Du talar flytande svenska (om du också talar finska är det ett plus men ej krav) och du kan också engelska, både i tal och skrift.

Vad erbjudar vi?

  • Vi är ett spännande företag med kontor i hela Norden och är i snabb utveckling.
  • Du får möjlighet att arbeta med några av Nordens största privata och offentliga företag, organisationer mdf.
  • En attraktiv position med plats för stort medbestämmande samt personlig och professionell utveckling.
  • En professionell miljö med duktiga och kompetenta kollegor, som alltid är redo att hjälpa till.
  • Frihet under ansvar, högt i tak och en platt företagsstrukur.

Du kommer jobba på vårt kontor i Stockholm och rapporterar till vår landschef i Sverige. Du får också massor av professionell sparring med vår Chief Marketing & Digital Officer i Köpenhamn och dina andra marknadsföringskollegor i Norden.

Intresserad?

Tycker du att tjänsten låter intressant? Sök redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer. Ansökningsfristen är den 1 September.

Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Anders Uttrup, Chief Marketing & Digital Officer på aut@infomedia.dk

Vi ser fram emot att läsa din ansökan och ditt CV. Klicka på knappen SÖK JOBB nedan för att ansöka om detta jobbet.

Ansökningstiden har löpt ut

Ansökningstiden för det här jobbet har löpt ut, men var inte ledsen för det. Vi har fler jobbmöjligheter för dig!

Se listan över aktuella lediga tjänster här.

Om Infomedia

Infomedia är ett ledande nordiskt media intelligence-företag. Med avancerad teknik, komplexa algoritmer och ett starkt team av skickliga medarbetare övervakar vi allt som sägs och skrivs om i alla typer av redaktionella och digitala medier världen över.

Vi har tillgång till enorma mängder data och erfarna människor, vilket gör oss till en ledande aktör på marknaden för mediebevakning, analys och kommunikation. Vårt mål är att ge våra kunder ökad drivkraft och värdefulla insikter i ett växande komplext medielandskap genom vår övervakning, rapportering och rådgivning.

Som marknadsledare har Infomedia en önskan att sätta nya standarder för företagens förmåga att fatta kvalificerade kommunikationsbeslut för alla mediekanaler och därigenom bidra till att våra kunder uppnår sina affärsmål och ett gott rykte.