AMEC Awards är en internationell prisutdelning inom kommunikationsmätning. Priset är öppet för alla som använder mediebevakning och analyser i sitt PR- och kommunikationsarbete och hyllar framstående insatser inom kommunikationsstrategi, medieanalys och media intelligence-teknologi. Därför var det med stor glädje som Infomedia mottog 3 priser.
1. Best evaluation on a small budget
Infomedia & Dansk Magisterforening/Akademikerbladet
The use of expert sources in the media – a game changer in the public debate on diversity.
2. Best first steps on a measurement journey
Infomedia & Fælledby LLC
Building a GPS for storytelling: Pushing social responsibility within the food service industry.
3. Best use of measurement for a single event or campaign
Infomedia & Lidl
Data-driven insights for early communication strategy development within the sustainable housing sector.
Läs mer om Infomedias prisbelönta lösningar.
Om Infomedia
Infomedia är ett ledande nordiskt media intelligence-företag. Med avancerad teknik, komplexa algoritmer och ett starkt team av skickliga medarbetare övervakar vi allt som sägs och skrivs om våra kunder i alla typer av redaktionella och digitala medier världen över.
Vi har tillgång till enorma mängder data och erfarna människor, vilket gör oss till en ledande aktör på marknaden för mediebevakning, analys och kommunikation. Vårt mål är att ge våra kunder ökad drivkraft och värdefulla insikter i ett växande komplext medielandskap genom vår övervakning, rapportering och rådgivning.
Som marknadsledare har Infomedia en önskan att sätta nya standarder för företagens förmåga att fatta kvalificerade kommunikationsbeslut för alla mediekanaler och därigenom bidra till att våra kunder uppnår sina affärsmål och ett gott rykte.