Social Media Listening
Få djupare insikter i alla samtal om din organisation, era talespersoner och produkter på sociala medier. Genom att aktivt lyssna på sociala medier får ni en överblick och förbättrade möjligheter att hantera ert anseende.
Retriever används av ledande företag och organisationer

RETRIEVER LISTEN
Retrievers digitala plattform täcker de flesta behoven
Retrievers plattform ger dig tillgång till både social listening och analys samt bevakning av redaktionella medier i en samlad lösning. Här kan du snabbt värdera omnämnandens risk eller potential via de många nyckeltal vi knyter till era omnämnanden.
Sociala medier i vår plattform
Varför bevaka sociala medier?
Få full insikt i dina omnämnanden
med våra verktyg för bevaking
av sociala medier
MINSKA er risk
Minska risken genom att lyssnapå era omnänmnanden i media
Håll koll på allt som sägs och skrivs om allt ni vill veta. Det ger översikt och inblick i er omvärld och minskar risk.
STÄRK ert anseende
Stärk ert anseende genom att delta i debatten
Ert anseende är guld värt och det påverkas alltmer i media. Du måste hålla dig informerad för att kunna agera och reagera.
UPPTÄCK NYA TRENDER
Upptäck nya trender med verktyg för social listening
Ett effektivt verktyg för social listening kan ge inspiration genom att hjälpa er upptäcka nya möjligheter för er kommunikation eller ert företag.
SKAPA TILLVÄXT
Skapa tillväxt genom djupare insikt er omvärld
När du får insikt i vad som händer i er omvärld kan du lättare fatta beslut och hitta er väg till tillväxt på marknaden.
Mät nyckeltalen och dokumentera bevakningarna i sociala medier
Mät, dokumentera och optimera era insatser baserat på data och insikter från sociala medier. Samla in allt i en instrumentpanel eller skapa rapporter som täcker olika informationsbehov.
Täckning
Var i världen pratar folk om er? I vilka sociala kanaler? Och på vilka språk?
Räckvidd & engagemang
Hur långt når era inlägg? Och skapar de engagemang?
Budskapens träffsäkerhet
Når era budskap fram till rätt målgrupper?
Känsla
Vad tycker målgrupperna om ert varumärke, produkter, innehåll och budskap?
Share of Voice
Hur mycket pratar målgrupperna om er i jämförelse med dem ni mäter er mot?
Webbtrafik
INSPIRATION FRÅN BLOGGEN
Därför bör du lyssna på vad som sägs i sociala medier
Social listening är en viktig disciplin som används för att hålla koll på företagets omnämnanden och anseende i sociala medier. Du kan till exempel samla in data från Facebook, Twitter och Instagram med flera och omsätta dem till nya insikter som kan förbättra ert anseende, kommunikation, marknadsföring och allmänna närvaro i sociala medier.
Du kan läsa mer i det här blogginlägget: Social listening. Från data till insikter.
GUIDE
Ladda ner vår guide
till Social Listening
Samtal på sociala medier är värdefulla om du vet hur du ska reda ut det ovidkommande – upptäck nya trender, öka kännedomen om varumärket, optimera produkter och tjänster och mycket mer.
Ladda ner vår guide och lär dig om de viktigaste ämnena inom social listening så att du kan få ut det mesta av disciplinen.
Läs mer på bloggen
Få inspiration, tips och råd om bevakning av sociala medier på vår blogg.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få inspiration om spännande webinars, whitepapers och intressanta case. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.
Kontakta oss
Vill du veta mer om ny digital teknik och verktyg för bevakning och analys av sociala medier?