skip to Main Content

Ledande i Norden med globalt fokus

Människor, teknik och data är nyckelingredienserna i vår marknadsledande kompetens i ett ständigt växande, komplext medielandskap. Genom bevakning, analys och rådgivning hjälper vi våra kunder att navigera i traditionella och sociala medier – lokalt, regionalt och globalt.

Vi tror att kommunikation förändrar världen

Kommunikation kan störta regeringar, avgöra val och skapa ikoniska varumärken. Med rätt tajming och rätt kommunikation kan företag öka sina marknadsandelar, stärka sitt varumärke, öka intäkter och minimera risker.

Svårt att hålla koll

Men, i en värld med 347 222 tweets per minut, 18 000 timmars videomaterial i timmen och fler än 18 050 artiklar om dagen, har det aldrig varit svårare för ett företag att skaffa sig överblick – och samtidigt har det aldrig varit så lätt att hitta och mäta det som inte fungerar. Med relevant kunskap om kommunikationens effekter kan företag fatta rätt strategiska beslut- och förändra sin värld ett meddelande i taget.

Strategisk partner

Infomedia är din strategiska partner. Vi förser våra kunder med kunskap och insikter som stärker kundens strategiska satsningar på olika affärsområden, marknader och över nationsgränser.

Edward Snowden

Med avslöjandet av USA:s hemliga massövervakningsprogram tog Edward Snowden knäcken på stora delar av det politiska USA.

Martin Luther King Jr.

Martin Luther King Jr är en av världens mest kända kommunikatörer och hans starka budskap citeras flitigt än i dag.

#metoo

#metoo började med en kvinna, en hashtag och en tweet. Sen tog den över den internationella agendan.

Donald Trump

Man kan säga mycket om Trump, men han har lyckats inta världens viktigaste politiska post – och det var kommunikationen som fixade det åt honom.

Red Bull

Red Bull säljer egentligen burkar med dryck. Men deras varumärke är så mycket mer än så. Red Bull är sport, äventyr, musik och skivor – deras produkt är sekundär.

Barack Obama

Obama var ganska okänd när han ställde upp i president-racet. Tack vare tydlig kommunikation kring “Yes, we can” blev det ändring på det i kampen om världens mäktigaste politiska ämbete.

Tesla

Med hjälp av tydlig kommunikation har Tesla skapat sig en unik position på världsmarknaden. De pratar inte om bilar, utan om energi och hållbarhet. De använder mål som katalysator för att driva en större agenda än bara bilar.

Oprah Winfrey

Det finns tusentals pratshow-värdar runt om i världen, men Oprah är unik. Hon har lyckats använda sin kommunikativa plattform till att bygga ett företagsimperium – och hennes varumärke är så starkt att hon nu nämns som möjlig presidentkandidat i USA.

Volkswagen

Dieselgate var en av de största näringslivsskandalerna på senare tid. Självklart hade skandalen sin grund i verkligt fusk, men den kommunikationsrelaterade stormen var av ofattbara proportioner.

Ledande i Norden med globalt fokus

Infomedia har genomgått en omfattande digital förvandling. Vi var de första i Norden att digitalisera pressurklipp helt och hållet. Vi har gått från att klippa med sax och skicka snigelpost till en global digital mediebevakning. I dag är den dagliga mediebevakningen utökad med avancerade dashboards, användarvänliga appar och integrerade kommunikationslösningar och rådgivning.

Det är en del av vårt dna att vara digitala, att investera i teknik och att utmana framtidens möjligheter.

Vi använder teknologi som maskininlärning och AI för att sätta nya standarder för att ha koll på medielandskapet.

Men tekniken klarar sig inte själv. För att säkerställa att våra algoritmer är bland de bästa på områden som sentiment-analys, relevansvärdering och automatiserad kategorisering behöver vi data. Mycket data. Varje dag plöjer vi hundratusentals medier och samlar fler än 3 miljoner artiklar som levereras till fler än 100 000 kunder över hela världen.

En djupgående förståelse för tekniken, starka samarbeten, rätt kompetens och viljan att utveckla och experimentera är avgörande pådrivare för morgondagens media intelligence – och allt det har vi.

En strategisk partner som levererar insikter och råd

Infomedia är den strategiska partnern som erbjuder kunskap och råd för att stärka våra kunders strategiska kommunikationsinsatser över affärsgränser, marknader och nationsgränser.

I det kaotiska medielandskapet, där nya sociala och digitala kanaler ständigt ökar komplexiteten, ser vi till att våra kunder har tillgång till den information de behöver.

Vi bevakar ert varumärke 24 timmar om dygnet – 365 dagar om året.

Vi analyserar data från 150 miljoner källor, sidor och profiler och omvandlar det till information som är relevant för er agenda – både informationen ni har bett om och informationen ni inte visste att ni saknade.

Vi förser er med information om influencers och om agendor som är viktiga för er verksamhet.

Vi bidrar till kunskapstillväxten under en hel livslängd. Med fler än 70 miljoner artiklar är vårt arkiv en liten del av historien och utgör grunden för ny kunskap. Allt från grundskoleelever som behöver stoff till uppgifter till upptagna universitetsstudenter som forskar inför sin avhandling, till toppchefer och kommunikatörer som, med hjälp av informationen vi förser dem med, måste prioritera och fatta viktiga strategiska beslut.

Med fokus på en inte så avlägsen framtid, då vi kommer att kunna förutsäga beteenden på grundval av mediedata, erbjuder vi våra kunder analyser och kunskap som stärker deras varumärke, verksamhet och resultat, vi kallar det “Insight for Impact”.

Människor

Det är särskilt på grund av våra medarbetare som Infomedia är ett inspirerande företag att vara en del av. Vi är knappt 200 kollegor som håller hjulen snurrande 24/7 för att följa nyhetsflödet och förse våra kunder med information dygnet runt. Några av oss – cirka 70 – är studenter, vilket gör Infomedia till en rolig och unik arbetsplats. Kombinationen av erfarna specialister och unga kollegor med en ungdomlig syn på verkligheten är avgörande för vår kultur och vårt dna.

Ägarskap och partnerskap

Infomedia är aktivt i flera branschnätverk. Vi är medlemmar i internationella organisationer som FIBEP, AMEC och PDLN, som upprättar ramvillkor och standarder för mediebevakning, analyser och copyright.

I Danmark är vi medlemmar i Danske Medier och IT-Brancheforeningen.

Infomedia är delägt av JP/Politikens Hus A/S och Berlingske Media.

Back To Top