skip to Main Content

Ledande i Norden med globalt fokus

Människor, teknik och data är nyckelingredienserna i vår marknadsledande kompetens i ett ständigt växande, komplext medielandskap. Genom bevakning, analys och rådgivning hjälper vi våra kunder att navigera i traditionella och sociala medier – lokalt, regionalt och globalt.

En stark drivkraft inom teknik, utveckling och data

Communication can overthrow governments, decide elections and create iconic brands. With the right timing and appropriate communication, companies can win market shares, manifest brands, increase revenues and minimize risks.

Hard to keep track

But, in a world of 347,222 tweets per minute, 18,000 hour of video content every hour, and over 18,050 Danish articles a day, it has never been more difficult for a company to get an overview and at the same time been so easy to measure the wrong things.

With relevant insight into the effect of communication, companies can make the right strategic decisions about their communication and change their world one message at a time.

Strategic Partner

Infomedia is the strategic partner that provides insight and advice to strengthen our client’s strategic efforts across different business areas, markets, and national borders.

Edward Snowden

Edward Snowden satte store dele af det politiske USA skakmat med sine afsløringer om USA’s hemmelige masseovervågning.

Martin Luther King Jr.

Martin Luther King Jr. er en af verdens mest ikoniske kommunikatører, der stadig den dag i dag bliver citeret for sine stærke budskaber.

#metoo

#metoo startede med en enkelt kvinde, et hashtag og et tweet, og overtog sidenhen agendaen internationalt.

Donald Trump

Man kan mene meget om Trump, men han har indtaget verdens mest magtfulde politiske embede – og hans kommunikation har fået ham dertil.

Red Bull

Red Bull sælger i bund og grund dåser, men brandet er meget mere end det. Red Bull er sport, oplevelser, musik og rekorder – og deres produkt er sekundært.

Barack Obama

De færreste kendte Obama, da han stillede op som præsident. Med ”<em>Yes, we can</em>” vandt Obama kampen om verdens mest magtfulde politiske embede.

Tesla

Teslas agenda er større end biler. De taler om energi og bæredygtighed og har med klare budskaber skabt sig en unik position i verdensmarkedet.

Oprah Winfrey

Blandt tusindvis af talkshow-værter, har Oprah brugt sin kommunikative platform til at bygge et forretningsimperium.

Volkswagen

#dieselgate har været en af de største erhvervsskandaler i nyere tid, og det klæber til Volkswagen, selvom andre bilproducenter blev taget i samme snyd.

Ledande i Norden med globalt fokus

Infomedia har genomgått en omfattande digital förvandling. Vi var de första i Norden att digitalisera pressurklipp helt och hållet. Vi har gått från att klippa med sax och skicka snigelpost till en global digital mediebevakning. I dag är den dagliga mediebevakningen utökad med avancerade dashboards, användarvänliga appar och integrerade kommunikationslösningar och rådgivning.

Det är en del av vårt dna att vara digitala, att investera i teknik och att utmana framtidens möjligheter.

Vi använder tekniker som maskininlärning och AI för att sätta nya standarder för att ha koll på medielandskapet.

Men tekniken klarar sig inte själv. För att säkerställa att våra algoritmer är bland de bästa på områden som sentiment-analys, relevansvärdering och automatiserad kategorisering behöver vi data. Mycket data. Varje dag plöjer vi hundratusentals medier och samlar fler än 3 miljoner artiklar som levereras till fler än 100 000 kunder över hela världen.

En djupgående förståelse för tekniken, starka samarbeten, rätt kompetens och viljan att utveckla och experimentera är avgörande pådrivare för morgondagens media intelligence – och allt det har vi.

En strategisk partner som levererar insikter och råd

Infomedia är den strategiska partnern som erbjuder kunskap och råd för att stärka våra kunders strategiska kommunikationsinsatser över affärsgränser, marknader och nationsgränser.

I det kaotiska medielandskapet, där nya sociala och digitala kanaler ständigt ökar komplexiteten, ser vi till att våra kunder har tillgång till den information de behöver.

Vi bevakar ert varumärke 24 timmar om dygnet – 365 dagar om året.

Vi analyserar data från 150 miljoner källor, sidor och profiler och omvandlar det till information som är relevant för er agenda – både informationen ni har bett om och informationen ni inte visste att ni saknade.

Vi förser er med information om influencers och om agendor som är viktiga för er verksamhet.

Vi bidrar till kunskapstillväxten under en hel livslängd. Med fler än 70 miljoner artiklar är vårt arkiv en liten del av historien och utgör grunden för ny kunskap. Allt från grundskoleelever som behöver stoff till uppgifter till upptagna universitetsstudenter som forskar inför sin avhandling, till toppchefer och kommunikatörer som, med hjälp av informationen vi förser dem med, måste prioritera och fatta viktiga strategiska beslut.

Med fokus på en inte så avlägsen framtid, då vi kommer att kunna förutsäga beteenden på grundval av mediedata, erbjuder vi våra kunder analyser och kunskap som stärker deras varumärke, verksamhet och resultat, vi kallar det “Insight for Impact”.

Människor

Det är särskilt på grund av våra medarbetare som Infomedia är ett inspirerande företag att vara en del av. Vi är knappt 200 kollegor som håller hjulen snurrande 24/7 för att följa nyhetsflödet och förse våra kunder med information dygnet runt. Några av oss – cirka 70 – är studenter, vilket gör Infomedia till en rolig och unik arbetsplats. Kombinationen av erfarna specialister och unga kollegor med en ungdomlig syn på verkligheten är avgörande för vår kultur och vårt dna.

Ägarskap och partnerskap

Infomedia är aktivt i flera branschnätverk. Vi är medlemmar i internationella organisationer som FIBEP, AMEC och PDLN, som upprättar ramvillkor och standarder för mediebevakning, analyser och copyright.

I Danmark är vi medlemmar i Danske Medier och IT-Brancheforeningen.

Infomedia är delägt av JP/Politikens Hus A/S och Berlingske Media.

Back To Top