Ladda ner e-paper

5 tips för den bästa mediebevakningen

Bra mediebevakning mäter effekten i ert PR- och kommunikationsarbete, tipsar försäljningsavdelningen om nya affärsmöjligheter och ger marknadsavdelningen en oumbärlig inblick i branschen och konkurrenterna. Här får du fem rekommendationer om hur du får den bästa mediebevakningen.

Den bästa mediebevakningen?

Mediebevakning är ett viktigt verktyg för ett företags PR- och kommunikationsarbete. 

Mediebevakning används för att observera och undersöka mediefrågor, för att hantera kriser, orientera sig om konkurrenter, bevaka branschnyheter och inte minst kommunicera mer. 

Samtidigt är det ett verktyg för att hålla ledningen informerad om viktiga frågor, för att minimera risker för företaget, vårda varumärket och identifiera nya affärsmöjligheter. 

Mediebevakningen är inte bara brus i inkorgen. Tvärtom bör det vara det första e-postmeddelandet du öppnar på morgonen.

Bra mediebevakning mäter effekten i ert PR- och kommunikationsarbete, tipsar försäljningsavdelningen om nya affärsmöjligheter och ger marknadsavdelningen en oumbärlig inblick i branschen och konkurrenterna. 

Här ger vi dig 5 rekommendationer om hur du får den bästa mediebevakningen.

Vill du bli informerad om våra whitepapers?

Prenumerera och bli automatiskt uppdaterad när vi har nya whitepapers, spännande webbinarier och blogginlägg.