– Jag är både glad och hedrad över att få rollen av mina kollegor i branschen. Det är en väldisponerad internationell styrelse med tio medlemmar som representerar företag från USA, Asien, Sydamerika, Afrika, Mellanöstern och Europa. Det ger en fantastisk möjlighet att utbyta erfarenheter och få inspiration från olika marknader till förmån för våra kunder, säger Thomas Vejlemand.
FIBEP har cirka 200 företagsmedlemmar från mer än 70 länder. Branschorganisationen och dess medlemmar fokuserar på att tillhandahålla globalt drivna lösningar inom mediebevakning, medieanalys, PR-distribution, journalistdatabaser samt konsulttjänster och SaaS-plattformar.
– Det finns många viktiga frågor att ta itu med för att utveckla mediebevakningsbranschen. Som bransch behöver vi ta itu med medieutvecklingen och den nya upphovsrättslagstiftningen. Vi måste också hantera stora teknikplattformar som begränsar tillgången till innehåll på sociala medier, tillgodose kundernas mediebevakningsbehov i ett lokalt, regionalt och globalt sammanhang och leverera mer innovativa lösningar med fokus på datadrivna PR- och kommunikationsmetoder. Detta ställer krav på ny teknik och datavetenskap samt analytisk kompetens. Jag ser fram emot att ta mig an de spännande uppgifterna samtidigt som jag leder utvecklingen av Infomedias bolag i Norden och internationellt genom Opoint, fortsätter Thomas Vejlemand.
FIBEP grundades 1953 i Paris och är nu värd för ett brett spektrum av aktiviteter, inklusive FIBEP World Media Intelligence Congress, nätverk, kompetensinitiativ, teknikforum och deltagande i en mängd olika forskningsstudier med fokus på datavetenskap och teknikutnyttjande.
För mer information
Infomedia
Thomas Vejlemand, vd
tve@infomedia.dk
+4531373025
FIBEP:s sekretariat
Secretariat@FIBEP.info
Om Infomedia
Infomedia hjälper företag och organisationer att lyckas genom intelligent användning av data, digital teknik och djup insikt i media och kommunikation. Vår tillgång till stora mängder mediedata, ny teknik och erfarna människor gör oss till en ledande aktör på marknaden för mediebevakning, medieanalys och kommunikationsoptimering. Vårt mål är att skapa tillväxt för våra kunder genom att ge dem en överblick och inblick i ett komplext globalt medielandskap.