Infomedia har varit exklusiv återförsäljare och lösningspartner i Norden för både Hootsuite och Talkwalker i nästan 9 år, och vi är stolta över att leverera affärskritiska lösningar inom social media management och social media insights.
Fusionen mellan Hootsuite och Talkwalker innebär stora möjligheter för våra kunder:
- Allt arbete med sociala medier kan samlas i en plattform.
- Våra kunder kan lyssna på sociala medier och distribuera innehåll från en och samma plattform.
- Våra kunder kan spara mycket tid på arbetet med sociala medier, och användare av Hootsuite/Talkwalker-plattformen får djupare insikter och större effekt av sitt arbete.
- Användarna får tillgång till den mest kraftfulla AI-baserade plattformen för sociala medier, en som skapar värde för alla, från PR-, kommunikations- och SoMe-teamet till marknadsförings- och försäljningsavdelningarna.
Såhär uttalar sig Hootsuites VD, Irina Novoselsky:
“We have had listening for years. But it was industry standard, just like everyone else’s. While that worked then, the industry is entering a new era of social media performance. To achieve this, we’re building a social media performance engine, a feedback-loop where AI takes consumer data and generates insights for actionable strategies and measurable impact. The combination of social listening’s best insights technology, Talkwalker, brought into Hootsuite, will leapfrog the industry into the future of social marketing.”
Fusionen innebär positiva förändringar för både Talkwalkers och Hootsuites kunder, som kan se fram emot upplevelsen med en ännu bättre rkare plattform med stort fokus på utveckling, optimering och smart användning av artificiell intelligens.
Och såhär säger Infomedias nordiska chef för partnerskap, Laurits Læssø Macel:
”Hootsuites förvärv av Talkwalker är ett spännande strategiskt beslut. Infomedia får nu ännu bättre möjligheter att erbjuda kunderna sammanhängande affärskritiska lösningar, både för att bevaka och skapa insikter i sociala medier och för att hantera kommunikation och marknadsföring i alla sociala kanaler”.
Kontakta
Laurits Læssø Macel
Head of Partnerships & Solutions, Nordic