Customer Solutions Consultant

Har du erfarenhet av digital marknadsföring, Community management eller digital analys och vet hur man implementerar det på bästa sätt? Vill du bli en eftertraktad expert på globalt ledande plattformar? Sök då tjänsten som Customer Solutions Consultant på Infomedia!

Om jobbet som Customer Solutions Consultant

Tjänsten som Customer Solutions Consultant på Infomedia förutsätter en kombination av teknisk expertis och kommersiell förståelse. Arbetet består i att inspirera och utbilda kunder samt att vara tillgänglig för dem när tekniska handhavandefrågor dyker upp. Kunden ska få ut värde ur sina tekniska plattformar, som till exempel att minimera risk, stärka sitt varumärke, upptäcka ny potential eller effektivisera arbetsflöden. En skicklig Customer Solutions Consultant är i många fall den avgörande faktorn för om det värdet realiseras.

Dina främsta arbetsuppgifter

I rollen som Customer Solutions Consultant kommer du att ansvara för implementation av våra lösningar, pre-sales och post sales managed services.

  • Utbilda nya kunder samt genomföra demos för prospects på svenska och engelska.
  • Bygga demos för att visa värdet av och kraften i Hootsuite Enterprise, Talkwalker, Vocast och Infomedias mediebevakningsplattform.
  • Hjälpa kunder att implementera lösningar genom teknisk uppsättning samt dialog om arbetsflöden inom marknad, kommunikation och kundtjänst.
  • Hålla webinarier/utbildningssessioner digitalt och när lämpligt på en fysisk scen.
  • Kontinuerligt utbilda och certifiera dig inom våra produktplattformar.

Vi söker

  • Du är välbevandrad inom digitala verktyg i allmänhet och har lätt för att ta till dig nya verktyg, plattformar och appar.
  • Du är pedagogisk och kan förmedla din kunskap till kunder och medarbetare på ett lättbegripligt sätt.
  • Du är strukturerad, metodisk och analytisk i ditt arbete.
  • Du uppskattar att vara i en kommersiell miljö och har lite sälj i dig.
  • Särskilt intressant är erfarenhet från en liknande roll som exempelvis Solutions Consultant, Sales Engineer, Product Specialist, Customer Success Manager, Technical Support eller motsvarande. Alternativt, erfarenhet från kundsidan som Social Media Manager, Community Manager eller liknande roller inom kommunikation/marknadsföring.
  • Du pratar engelska helt obehindrat, dvs du kan lika gärna hålla en kundutbildning på engelska som på svenska.

Vi erbjuder

  • Ett spännande företag med kontor över hela Norden.
  • Möjlighet att arbeta med några av Nordens största företag och statliga organisationer.
  • Möjligheten att representera flera globalt ledande SaaS-lösningar inom digital analys, social media management och mediebevakning.
  • Du kommer att ingå i ett internationellt partnernätverk med kollegor över hela Europa.
  • Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
  • Ett modernt och centralt kontor i Stockholm city, nära Stureplan.

Är du intresserad av tjänsten?

Tjänsten är på heltid och vi söker kandidater som kan börja i första halvåret 2022.

Observera att vi endast accepterar ansökningar via ansökningsportalen på grund av GDPR-regler. Vi ber dig att inte ladda upp dokument som innehåller ditt personnummer.

Vi tar emot ansökningar löpande så länge annonsen ligger ute. 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Head of Products & Solutions, Alexander Wallin på tfn 0739-315 294 eller via e-post:alexander.wallin@infomedia.se.

Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten oavsett kön, ålder, religion och etnisk bakgrund.

Om Infomedia

Infomedia är ett ledande nordiskt media intelligence-företag. Med avancerad teknik, komplexa algoritmer och ett starkt team av skickliga medarbetare övervakar vi allt som sägs och skrivs om våra kunder i alla typer av redaktionella och digitala medier världen över.

Vi har tillgång till enorma mängder data och erfarna människor, vilket gör oss till en ledande aktör på marknaden för mediebevakning, analys och kommunikation. Vårt mål är att ge våra kunder ökad drivkraft och värdefulla insikter i ett växande komplext medielandskap genom vår övervakning, rapportering och rådgivning.

Som marknadsledare har Infomedia en önskan att sätta nya standarder för företagens förmåga att fatta kvalificerade kommunikationsbeslut för alla mediekanaler och därigenom bidra till att våra kunder uppnår sina affärsmål och ett gott rykte.

5 tips för den bästa mediebevakningen