Client Executive

Brinner du för affärer och för att skapa nya kontakter? Vill du utveckla dina kunskaper inom försäljning och ta nästa steg i din B2B-karriär? Sök då tjänsten som Client Executive på Infomedia!

Om jobbet som Client Executive

I rollen som Client Executive ansvarar du för att driva affärer i din kundvertikal med ett ständigt fokus på hur du kan göra båda nya och befintliga kunder intresserade av Infomedias tjänster och erbjudanden. När väl intresset skapats är det du som ser till att affären kommer i hamn!

Du älskar att mäta och optimera allt du gör och att ständigt prestera på topp. Du är lika van vid att lyfta luren och att nå ut via mejl som att möta kunder både i möten och på events. Vidare är det värdefullt om du har ett stort intresse för att göra affärer och gillar digitala medier, PR och kommunikation.

Du kommer att jobba mot svenska verksamheter, men ofta har de globala bevakningsintressen som du skräddarsyr lösningar för.

Dina främsta arbetsuppgifter

  • Driva kundvertikalens tillväxt genom nyförsäljning & merförsäljning.
  • Proaktivt leta efter nya kunder och affärsmöjligheter.
  • Boka och hålla möten med potentiella kunder, med Sales Development Representative och Client Relationship Manager samt produktansvariga som stöd.
  • Följa försäljningsprocessens alla steg systematiskt och disciplinerat i säljsystemet.
  • Koordinera arbetet med den Client Relationship Manager som är ansvarig för befintliga kunder i kundvertikalen.
  • Matcha och skräddarsy lösningar mot kundens krav och behov.

Vi söker

Dig som har jobbat några år inom B2B-försäljning och känner dig redo för en ny utmaning där det finns möjlighet att växa och ta ansvar.

Du är van vid att knyta nya kontakter och skapa affärsmöjligheter. De beslutsfattare du har kontakt med är främst presschefer, kommunikationschefer och marknadschefer inom företag och organisationer, så det är viktigt att du har förståelse för deras situation och kan prata på deras nivå.

  • Du har några års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom SaaS-tjänster.
  • Du har en bra affärsförståelse, antingen från utbildning inom ekonomi eller från arbetslivet.
  • Du är målmedveten och driven samt gillar att arbeta i ett högt tempo.
  • Du är van att arbeta strukturerat och effektivt i CRM-system.
  • Du är lösningsorienterad och konsultativ i relationen till kunder och kollegor.
  • Du är van vid förhandlingar och uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Vi erbjuder

  • Ett spännande företag med kontor över hela Norden.
  • Möjlighet att arbeta med några av Nordens största företag och statliga organisationer.
  • En rolig och utvecklande miljö där det finns goda chanser att växa i organisationen.
  • Möjligheten att representera flera globalt ledande SaaS-lösningar inom digital analys, social media management och mediebevakning.
  • Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
  • Ett modernt och centralt kontor i Stockholm city, nära Stureplan.

Är du intresserad av tjänsten?

Tjänsten är på heltid. Observera att vi endast accepterar ansökningar via ansökningsportalen på grund av GDPR-regler. Vi ber dig att inte ladda upp dokument som innehåller ditt personnummer.

Vi tar emot ansökningar till och med 31 maj och vi genomför intervjuer löpande. Länka gärna till en kort videopresentation av dig själv i portalen om du vill. Annonsen ligger kvar tills vi har hittat rätt kandidat. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta försäljningschef Magnus Helling på tfn 0763–250 586 och på mail Magnus.helling@infomedia.se.

Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten oavsett kön, ålder, religion eller etnisk bakgrund.

Om Infomedia

Infomedia är ett ledande nordiskt media intelligence-företag. Med avancerad teknik, komplexa algoritmer och ett starkt team av skickliga medarbetare övervakar vi allt som sägs och skrivs om våra kunder i alla typer av redaktionella och digitala medier världen över.

Vi har tillgång till enorma mängder data och erfarna människor, vilket gör oss till en ledande aktör på marknaden för mediebevakning, analys och kommunikation. Vårt mål är att ge våra kunder ökad drivkraft och värdefulla insikter i ett växande komplext medielandskap genom vår övervakning, rapportering och rådgivning.

Som marknadsledare har Infomedia en önskan att sätta nya standarder för företagens förmåga att fatta kvalificerade kommunikationsbeslut för alla mediekanaler och därigenom bidra till att våra kunder uppnår sina affärsmål och ett gott rykte.

Ladda ner whitepaper om Employee Advocacy