Bid Manager

Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar och vet hur de hanteras på bästa sätt? Är du bekväm med att presentera under möten och vill ta nästa steg i din B2B-karriär? Vi har ambitiösa tillväxtplaner och hoppas att du vill vara med oss på resan.

Om jobbet som Bid Manager

I rollen som Bid Manager ansvarar du för upphandling, arbetar med projektledning och administrativa uppgifter samt presentera Infomedias erbjudande för offentliga aktörer.

Som Bid Manager har du ett starkt fokus på att vinna de upphandlingar företaget borde vinna. Du tror på laget framför jaget. Du är också fokuserad och ser värdet i att hålla hög aktivitet för att nå dina och ditt teams mål. Det är också viktigt att du är effektiv och kan hålla en bra struktur i ditt arbete.

Du har en inre drivkraft att alltid vilja leverera det bästa för de offentliga kunderna och nå bra resultat. Slutligen är du förstås positiv och glad, både mot kunder och mot dina kollegor.

Dina främsta arbetsuppgifter

  • Kontinuerligt identifiera upphandlingar Infomedia borde delta i
  • Ansvara för att anbudsdokumentationen sker på rätt sätt
  • Formulera och skicka svar på anbud
  • Samarbeta med Nordic Bid Manager kring internationella upphandlingar och RFPs
  • Agera som projektledare för svenska privata RFPs
  • Proaktivt leta efter och identifiera affärsmöjligheter inom den offentliga sektorn
  • Presentera Infomedias erbjudande för offentliga aktörer

Vi söker

  • Du har en akademisk bakgrund inom ekonomi/juridik eller har motsvarande erfarenheter
  • Du har dokumenterad erfarenhet av Lagen om Offentlig Upphandling
  • Du har god förståelse för GDPR, Schrems II och liknande lagstiftning
  • Du besitter kompetens inom kommersiella frågor som allmänna villkor, leverans, betalningsvillkor, kassaflöden/marginaler/priskalkyler o dyl.
  • Du pratar och skriver på flytande svenska och engelska (vi ingår i en internationell koncern)
  • Du har god kunskap inom MS Office-paketet
  • Du inspireras och trivs i en miljö som präglas av högt tempo

Vi erbjuder

  • Ett spännande företag med kontor över hela Norden
  • Möjlighet att arbeta med några av Nordens största företag och statliga organisationer
  • Du kommer att ingå i ett team där vi hjälper och stöttar varandra för att ständigt utvecklas
  • Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar samt friskvårdsbidrag
  • Ett modernt och centralt kontor i Stockholm city, nära Stureplan

Är du intresserad av tjänsten?

Tjänsten är på heltid. Observera att vi endast accepterar ansökningar via ansökningsportalen på grund av GDPR-regler. Vi ber dig att inte ladda upp dokument som innehåller ditt personnummer.

Vi tar emot ansökningar till och med 15 december och vi genomför intervjuer löpande. Länka gärna till en kort videopresentation av dig själv i portalen om du vill. Annonsen ligger kvar tills vi har hittat rätt kandidat. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta försäljningschef Magnus Helling på tfn 0763 – 250 586.

Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten oavsett kön, ålder, religion och etnisk bakgrund.

Om Infomedia

Infomedia är ett ledande nordiskt media intelligence-företag. Med avancerad teknik, komplexa algoritmer och ett starkt team av skickliga medarbetare övervakar vi allt som sägs och skrivs om våra kunder i alla typer av redaktionella och digitala medier världen över.

Vi har tillgång till enorma mängder data och erfarna människor, vilket gör oss till en ledande aktör på marknaden för mediebevakning, analys och kommunikation. Vårt mål är att ge våra kunder ökad drivkraft och värdefulla insikter i ett växande komplext medielandskap genom vår övervakning, rapportering och rådgivning.

Som marknadsledare har Infomedia en önskan att sätta nya standarder för företagens förmåga att fatta kvalificerade kommunikationsbeslut för alla mediekanaler och därigenom bidra till att våra kunder uppnår sina affärsmål och ett gott rykte.

5 tips för den bästa mediebevakningen